• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24664
1

آتش در کمین جنگل های گیلان

  • کد خبر : 84391
  • 13 اسفند 1401 - 22:40
آتش در کمین جنگل های گیلان
بام: سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: به دلیل وزش باد گرم، افزایش دما و کاهش شدید رطوبت هوای استان، مردم محلی و مسافران از روشن کردن آتش در مراتع و مناطق جنگلی خودداری کنند.

سرخوش کرم زاده در گفتگو با خبرنگار بام با اشاره به گرم شدن شرایط جوی و وزش باد گرم در گیلان، اظهار کرد: افزایش دما، وزش باد گرم و همچنین کاهش شدید رطوبت در گیلان، احتمال آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع چند برابر کرده است.

وی با تاکید بر حفظ و حراست از جنگل‌ها و منابع طبیعی، افزود: بی احتیاطی و رها کردن آتش و حتی خاکسترهای نسوخته در جنگل ممکن است فاجعه آمیز باشد.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با تاکید بر اینکه مردم و مسافران از روشن کردن آتش در جنگل‌ها بپرهیزند، گفت: به دلیل وزش باد گرم، افزایش دما و کاهش شدید رطوبت هوای استان، مردم محلی و مسافران از روشن کردن آتش در مراتع و مناطق جنگلی خودداری کنند و در صورت روشن کردن آتش، قبل از ترک محل از خاموش بودن آن اطمینان حاصل کنند.

کرم زاده از آماده باش یگان‌های حفاظت منابع طبیعی گیلان جهت مقابله با حریق خبر داد و اضافه کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر گرم شدن شرایط جوی گیلان، نیروهای یگان حفاظت استان برای مهار آتش سوزی و خاموش کردن حریق در عرصه‌های طبیعی و جنگل‌ها آماده باش کامل هستند.

وی با اشاره به نقش مشارکتی و اثرگذار مردم در حفاظت از جنگل‌ها، افزود: مردم بویژه روستاییان گیلانی با مشاهده هرگونه حریق در طبیعت، مورد را فوری از طریق سامانه تلفنی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ ندای امداد جنگل و مرتع به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گزارش دهند تا در روند اقدامات بعدی سرعت بخشیده شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=84391

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.