• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
1

آفتابی شدن پلنگ “تپال” در سردترین روز سال

  • کد خبر : 82606
  • 26 دی 1401 - 21:35
آفتابی شدن پلنگ “تپال” در سردترین روز سال
بام: مدیرکل محیط‌زیست استان سمنان از مشاهده یک قلاده پلنگ در زیستگاه‌های شهرستان شاهرود خبر داد.

بهرام‌علی ظاهری در گفت‌وگو با بام، با اعلام این خبر اظهار کرد: این پلنگ در روزهای سرد و برفی اخیر در زیستگاه مشاهده شده است.
وی از ثبت تصاویر و فیلم‌هایی از این گربه‌سان خبر داد و تصریح کرد: فیلمبرداری و تصویربرداری از این پلنگ توسط علیرضا دزیانیان از محیط‌بانان محیط زیست صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه این تصویربرداری روز جمعه توسط محیط‌بانان حین گشت در منطقه انجام شده، افزود: این پلنگ در منطقه شکار ممنوع تپال مشاهده شده است.

وی با بیان اینکه منطقه شکار ممنوع تپال وسعتی افزون بر ۳۰ هزار هکتار دارد، افزود: این منطقه شکار ممنوع در شمال غربی شهرستان شاهرود واقع شده است.

وی با بیان اینکه زیستگاه تپال از سال ۷۳ از سوی شورای عالی حفاظت محیط‌زیست به عنوان منطقه شکار ممنوع ثبت و تحت حفاظت قرار گرفت، اظهار کرد: می‌توان قوچ، میش، کل، بز، آهو، خرس قهوه‌ای، پلنگ، تیهو، کبک و انواع پرندگان شکاری و…از مهمترین حیات وحش این منطقه هستند.

وی با بیان اینکه درمنه، گون، انواع گرامینه و ارس و…از جمله گونه‌های گیاهی بارز این منطقه هستند، افزود:  این منطقه از تنوع گیاهی و جانوری خوبی برخوردار است.

وی اضافه کرد: منطقه شکار ممنوع تپال به دلیل نزدیکی و مجاورت با شاهرود و مجن از موقعیت خاصی برخوردار بوده و دسترسی به این منطقه برای گردشگران و دوستداران طبیعت با کمترین زمان و هزینه امکان‌پذیر است.
مشاهده یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع تپال شاهرود

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=82606

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.