• امروز : شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
کل اخبار 24585
2

آمادگی جسمانی مهمترین عواملی در سطح بندی و ارزیابی افراد

  • کد خبر : 40651
  • 21 اردیبهشت 1400 - 23:13
آمادگی جسمانی مهمترین عواملی در سطح بندی و ارزیابی افراد
بام نیوز: هر فرد صرفنظر از قابلیت ها و توانایی هایی که دارد باید انعطاف لازم برای هماهنگی با جمع را داشته باشد و نباید از نظر دور داشت که حضور یک فرد توانمند ناهماهنگ علی رغم تمام توانایی هایی که دارد می‌تواند باعث ایجاد تنش و عدم موفقیت برنامه شود .

اولین شرط شرکت در برنامه توانایی جسمانی برای پیمایش مسیر می باشد . از میان فاکتورهای آمادگی جسمانی ، توان هوازی و استقامت اهمیت بیشتری دارند که هر کوهنورد باید با توجه به اصول تمرین خصوصا اصل توقف در پله ها و بالا بردن تدریجی فشار تمرین در جهت ارتقا آن بکوشد لک.

آمادگی روانی :
مهمترین شرط موفقیت یک برنامه آن است که فرد یا افراد شرکت کننده آمادگی روانی لازم برای تحمل فشارهای روانی ، استرس ها و بحران های احتمالی در برنامه را داشته باشند که در غیر این صورت باعث گسترش دامنه بحران ها خواهند شد .
آمادگی روانی کوهنورد را در برابر اثرات منفی عدم موفقیت مثل سرخوردگی و احساس واماندگی و بیش از آن در برابر آثار منفی موفقیت ها مثل خود بزرگ بینی و تکبر ، حفظ خواهد کرد که خصوصا بی توجهی به مورد اخیر چه بسا ریشه بسیاری از حوادث بوده و حداقل اینکه به سوختن آینده کوهنوردی فرد منجر گردد . به عبارت دیگر همچنان که در آمادگی جسمانی توجه به اصول توقف در پله ها و بالا بردن تدریجی فشار تمرین ضروری است ، این اصول در آمدگی روانی نیز اهمیت ویژه ای دارند .

دانش :
شامل طیف گسترده ای از دانسته ها از تغذیه و بهداشت گرفته تا دانش فنی اجرای صحیح تکنیک ها و استفاده صحیح از ابزار و لوازم می باشد .

تجربه :
در اثر شرکت در برنامه های متعدد در شرایط مختلف بوجود می آید و یکی از مهمترین اثرات آن بالا بردن اعتماد به نفس کوهنورد می باشد که البته باید از اعتماد به نفس کاذب که آثار منفی آن برکسی پوشیده نمی باشد تمیز داده شود .

مسئولیت پذیری :
از آنجایی که درکوهنوردی جمعی واقعی هر یک از اشخاص نقشی مشخص و اساسی در پیشبرد برنامه دارند ، بدیهی است که بی توجهی به مسئولیت های محوله منجر به شکست برنامه خواهد شد .

هماهنگی :
هر فرد صرفنظر از قابلیت ها و توانایی هایی که دارد باید انعطاف لازم برای هماهنگی با جمع را داشته باشد و نباید از نظر دور داشت که حضور یک فرد توانمند ناهماهنگ علی رغم تمام توانایی هایی که دارد می‌تواند باعث ایجاد تنش و عدم موفقیت برنامه شود .

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=40651

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.