• امروز : سه شنبه, ۸ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 27 February - 2024
کل اخبار 24581
1

آمریکا؛ مدعی قهرمانی در رشته اسکیت بوردینگ در رتبه سوم

  • کد خبر : 49305
  • 14 مرداد 1400 - 19:09
آمریکا؛ مدعی قهرمانی در رشته اسکیت بوردینگ در رتبه سوم
بام نیوز: ایالت متحده آمریکا که دارای بیشترین پارک مخصوص رشته اسکیت بوردینگ در جهان است و از مدعیان قهرمانی در المپیک 2020 محسوب می شد در رتبه سوم پس از ژاپن و برزیل قرار گرفت.

به گزارش بام نیوز، رقابت‌های اسکیت‌بوردینگ که برای اولین بار در المپیک ۲۰۲۰ توکیو وارد بازی های المپیک شد.اسکیت بورد یکی از چهار رشته جدید اضافه شده است که به طور موقت برای المپیک۲۰۲۴ نیز مجوز حصور را دریافت کرده است.

چهار رقابت مدالی در این دوره از مسابقات برگزار  شد که شامل رقابت‌های پارک و خیابانی در بخش مردان و زنان بود.

این مسابقات ابتدا قرار بود در ورزشگاه شهری آئومی در توکیو برگزار شود که درحال حاضر در پارک ورزشی آریاکه درحال برگزاری هست.

ژاپن با دو مدال طلا و یک برنز در جایگاه اول و برزیل با دو نقره در جایگاه دوم و آمریکا با یک برنز درجایگاه سوم قرار دارند.

قبل از شروع رقابت بسیاری براین باور بودند که آمریکا که دارای بیشترین ورزشکار در این رشته و همچنین امکانت بهتر هست،اولین قهرمانی این ذوره از مسابقات را بدست می آورد که باوری دور از انتظار هم نبود.

در بخش زنان ابن رشته مومیجی نیشیا با ۱۳سال سن توانست  مدال طلای این رشته برای کاروان ژاپن بدست آورد و فونا ناکایاما ژاپنی نیز با ۱۴ سال سن مدال برنز را برای کشور خود به ارمغان آورد. همچنین یوتو هاریگامه در بخش مردان توانست مدال طلای المپیک را برای ژاپن کسب کند.

اما در مقابل آمریکا تنها با تک مدال برنزی که جگر ایتن کسب کرد در این رشته به کار خود پایان داد.

نکته جالب این است که ژاپن درحالی بیشترین مدال اسکیت برد را در اولین دوره از این مسابقه در المپیک کسب کرده است که اسکیت بوردینگ در اکثر پارک های ژاپن ممنوع بوده و پلیس و نیروهای امنیتی در صورت مشاهده با آن برخورد می کنند. اما در مقابل، زندگی و آموزش حرفه ای تعداد زیادی از این ورزشکاران در آمریکاست.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=49305

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.