• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24574
3

اجرای ۲۰ برنامه شاخص همزمان با هفته میراث فرهنگی در کردستان

  • کد خبر : 74789
  • 29 اردیبهشت 1401 - 19:31
اجرای ۲۰ برنامه شاخص همزمان با هفته میراث فرهنگی در کردستان
بام نیوز: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: هم‌زمان با روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث‌فرهنگی بیش از ۲۰ برنامه شاخص و متنوع در کردستان اجرا می‌شود.

به گزارش بام نیوز، یعقوب گویلیان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هفته میراث فرهنگی امسال با شعار «کردستان، ذخیره‌گاه فرهنگی ایران زمین» نامگذاری شده است و در این راستا تلاش شده تا برنامه‌هایی برای تمام گروه‌های سنی و اقشار مختلف جامعه برگزار شود.

وی افزود: برگزاری گردهمایی توسعه پایدار گردشگری شهری، نشست حفاظت و مرمت آئینی غار کرفتو، بازدید از بقایای سامان‌دهی قلعه‌شهر حسن‌آباد با همراهی انجمن‌های میراث‌فرهنگی، کوهنوردی و فعالان رسانه‌ای، افتتاح سه اقامتگاه سنتی در استان از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته است.

گویلیان خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقه کودک و میراث‌فرهنگی با محوریت بازی‌های ثبت شده در فهرست آثار ملی و نقاشی کودک با محوریت آشنایی با بناها و اماکن تاریخی، برگزاری برنامه نمایشی به‌منظور معرفی میراث ملموس، اجرای تئاتر صحنه‌ای در موزه مردم‌شناسی خانه کرد و تجلیل از موزه‌دارهای برتر و فعالان و پیشکسوتان در حوزه میراث‌فرهنگی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که به‌مناسبت روز موزه و هفته میراث‌فرهنگی در استان اجرا می‌شود.

وی افزود: به‌مناسبت روز جهانی موزه‌ها و آغاز هفته میراث‌فرهنگی بازدید از مجموعه‌های تاریخی فرهنگی شامل عمارت آصف، موزه باستان‌شناسی، عمارت و چهارباغ خسروآباد و معبد هراکلس و معبد میترا در قلعه شهر غار کرفتو در دیواندره امروز برای عمومی مردم رایگان است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=74789

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.