• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 24664
1

اقتصاد هم دست به دامان طبیعت شد

  • کد خبر : 84620
  • 25 اسفند 1401 - 0:44
اقتصاد هم دست به دامان طبیعت شد
بام: راهکارهای نوآورانه می‌توانند برای کاهش بحران‌های اقتصادی ناشی از طبیعت کمک‌کننده باشند.

به گزارش بام و به نقل از ویفروم، طبیعت و تنوع‌ زیستی با سرعت بیشتری نسبت به قبل در حال تخریب است. محققان با استفاده از نوآوری بر جنگل‌داری پایدار در تلاش برای ایجاد راه‌ حل‌های مبتنی بر طبیعت برای تغییر آب‌وهوا هستند.

سال‌های متمادی است که مقابله با تغییرات اقلیمی خط مقدم و محوری برای دولت‌ها، کسب‌وکارها، جوامع محلی و افراد بوده است و به دلایلی بحران آب‌وهوا تهدیدی بزرگ برای سیاره ما خواهد بود و نتیجه مستقیم بر سلامت و رفاه انسان دارد؛ با این حال اکنون بیش از هر زمان دیگری ضروری است که دریابیم یک عامل مهم دیگری وجود دارد که به‌ طور جدایی‌ناپذیری سیاره و سلامت انسان را به هم مرتبط می‌کند که آن هم طبیعت و تنوع زیستی است.

ما برای تولید ضروری‌ترین نیازهایمان مانند اکسیژن، غذا، دارو و آب تمیز به دنیای طبیعی متکی هستیم. انسان‌ها از جنبه‌های دیگری که ریشه در طبیعت دارد، مانند فرهنگ، سفر و هنر نیز بهره می‌برند.

بنابراین تاثیر طبیعت و از دست‌ دادن تنوع زیستی به وضوح سلامت انسان را با به خطر انداختن کیفیت و در دسترس بودن ملزومات مورد نیاز برای حفظ زندگی و همچنین مزایای اجتماعی طبیعت به خطر می‌اندازد. این روندهای ناگوار تأثیرات غیر قابل انکار و مازادی بر موفقیت آینده کسب‌وکار و اقتصاد ما دارند.

مجمع جهانی اقتصاد تخمین می‌زند که بیش از نیمی از تولید ناخالص داخلی جهان یعنی ۴۴ تریلیون دلار ارزش اقتصادی، به دلیل از دست‌ دادن طبیعت در معرض خطر متوسط یا شدید قرار دارد. بخش‌های وسیعی مانند کشاورزی، غذا و ساخت‌وساز برای تاب‌آوری آینده به شدت به طبیعت وابسته هستند.

فناوری‌ها و راه‌حل‌های نوآورانه منشا و مقیاس خواهند بود که به جنگلداری پایدار و پیوند متقابل بین سیاره و سلامت انسان می‌پردازند که به نوبه خود به کاهش اثرات منفی طبیعت و از دست‌ دادن تنوع‌ زیستی کمک می‌کند. هدف، ارائه راه‌ حل‌هایی است تا انقلابی در زمینه اقتصادی ایجاد شود که به حفاظت از طبیعت، آب‌وهوا، معیشت و رفاه مردم کمک می‌کند.

نوآوری در مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی، کلید ایجاد آینده‌ای پایدارتر است و اقدام جمعی، همراه با تفکر نوآورانه، برای پیشبرد نسل جدیدی از اکوآفرینی و ارائه پتانسیل تغییر پایدار مورد نیاز است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=84620

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.