• امروز : شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
کل اخبار 24585
2

البرزی ها در حفاظت از گونه های جانوری همکاری بیشتری کنند

  • کد خبر : 82521
  • 25 دی 1401 - 22:12
البرزی ها در حفاظت از گونه های جانوری همکاری بیشتری کنند
بام: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با اشاره به موج سرما و یخبندان و نزدیک شدن گونه های جانوری به مناطق مسکونی برای تامین غذا از مردم خواست در حفاظت از این گونه های جانوری همکاری بیشتری کنند.

مجید درگی در گفت وگو با خبرنگار بام افزود: هر ساله با شروع فصل سرما و بارش برف حیات وحش برای پیدا کردن غذا به خصوص در ارتفاعات دچار مشکل می شوند که به محل زندگی انسانی به خصوص روستاها نزدیک می شوند.

وی اظهار کرد: نزدیک شدن حیات وحش به روستاها ۲ مشکل ایجاد می کند؛ نخست اینکه سلامتی خود را به خطر می اندازند و ممکن است مورد آسیب و شکار قرار بگیرند. در این مورد انتظار می رود برای حفظ گونه های جانوری از شکار و آسیب رساندن به آنها خودداری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: دیگر مشکل تعارض پیش آمده بین انسان و حیوان است که نزدیکی حیات وحش به محل سکونتگاه ها ممکن است سلامت شهروندان به خصوص روستاییان را به دلیل حمله این حیوانات به خطر بیندازد که باید مدیریت کنند تا مورد حمله حیات وحش قرار نگیرند.

وی با بیان اینکه روستاییان به این موضوعات واقف هستد، افزود: در این گونه مواقع بیشترین آسیب دیدگان، گردشگردان و کوهیپمایان هستند که برای استفاده از طبیعت وارد زیستگاه ها می شوند.

درگی به موضوع غذارسانی به حیات وحش اشاره کرد و تصریح کرد: غذاهایی که انسان از آن استفاده می کند شرایط مناسبی برای استفاده به عنون خوراک حیات وحش را ندارد که انتظار می رود

مردم از ریختن غذا برای حیات وحش بخصوص ته مانده های غذایی که دارای روغن و ادویه جات زیادی هستند خودداری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز افزود: در اینگونه مواقع نیازی به مداخله مردم نیست و این غذارسانی کار همیشگی اداره کل حفاظت محیط زیست استان است.

وی در عین حال گفت : ریختن نان مانده از سفره و برنج برای پرندگان مکل ساز نیست اما سایر مواد غذایی ممکن است به پرندگان آسیب وارد کند.

استان البرز دارای ۲ منطقه حفاظت شده البرز جنوبی و شکار ممنوع طالقان است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=82521

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.