• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24575
2

امدادرسانی گروه طبیعت گردان همدان در کوهستان

  • کد خبر : 82527
  • 25 دی 1401 - 22:14
امدادرسانی گروه طبیعت گردان همدان در کوهستان
بام: مسوول کمیته طبیعت گردی هیات ورزش‌های همگانی همدان گفت: طرح امدادرسانی گروه طبیعت گردان همدان با بهره مندی از توان خودروهای دو دیفرانسیل آفرود در سطح کوهستان و مسیرهای سخت گذر این استان اجرایی شد.

محمدرضا حمیدی” در گفت و گو با خبرنگار بام اظهار داشت: همه ساله همزمان با نخستین بارش سنگین برف با مشارکت کمیته تورینگ و سافاری هیات موتورسواری و اتومبیلرانی همدان نسبت به هرگونه امدادرسانی اقدام می‌کنیم و تاکنون ۱۸ دستگاه خودرو گرفتار در برف را رهاسازی کرده‌ایم.

سافاری، نوعی از فعالیت طبیعت‌گردی با وسیله است که برای انجام آن بیشتر از ماشین‌های دو دیفرانسیل استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: این گروه طبیعت گرد از خودروهای ۲ دیفرانسیل و مجهز و نیز نیروی انسانی کارآزموده برخوردار است و می‌توانند در مسیرهای سخت و دشوار عبور کرده و امداد رسانی لازم را داشته باشند.

مسوول کمیته طبیعت گردی هیات ورزش‌های همگانی همدان ادامه داد: حمل مصدومان بوسیله خودرو از نقاط سخت و دشوار به ویژه کوهستانی جزو فعالیت‌های این گروه به شمار می‌رود که در مواقع اضطراری نظیر سیل و زلزله به امداد خودجوش می‌پردازند.

امدادرسانی گروه طبیعت گردان همدان در کوهستان

حمیدی افزود: هم اکنون نیز همکاری بسیار خوبی با جمعیت هلال احمر استان همدان وجود دارد و در مواقع نیاز به اعزام خودروهای دو دیفرانسیل نسبت به انجام عملیات امداد و نجات اقدام می‌کنیم.

وی بیان کرد: خودروهای ۲ دیفرانسیل قابلیت عبور از مسیرهای سخت گذر دارد و تجربه امدادرسانی‌های مختلف داشته‌ایم.

حمیدی یادآور شد: در مواقع بارندگی برف به نجات رانندگان گرفتار در برف می‌رویم؛ به ویژه در کوچه باغ‌ها، روستاها و جاده‌های فرعی که نیاز به امدادرسانی بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه از صبح امروز عملیات گشت میدانی در نقاط پرحادثه و سخت مسیر همدان آغاز شده است، افزود: خودروهای امدادی آفرود شامل پاترول، تویتا و جیپ بوده و همگی نیز مجهز به تجهیزات زمستانی هستند.

مسوول کمیته طبیعت گردی هیات ورزش‌های همگانی همدان اظهار داشت: سال گذشته بیش از ۶۰ خودرو و ۸۰ سرنشین گرفتار در برف توسط این کمیته امدادگر رهاسازی شدند.

به گفته وی، عملیات امدادرسانی به خودروهای گرفتار در برف به ویژه حاشیه شهر همدان در فصل زمستان ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=82527

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.