• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24575
2

امضای تفاهمنامه دو جانبه میان سازمان هواشناسی و فدراسیون کوهنوردی

  • کد خبر : 81134
  • 27 آذر 1401 - 20:00
امضای تفاهمنامه دو جانبه میان سازمان هواشناسی و فدراسیون کوهنوردی
بام: تفاهمنامه دوجانبه میان سازمان هواشناسی کشور و فدراسیون کوهنوردی برای ارتقای کیفیت خدمات رسانی کوهستان امضا شد.

به گزارش بام، سازمان هواشناسی کشور و فدراسیون کوهنوردی تفاهم‌نامه دوجانبه امضا کردند و بر اساس موضوع این تفاهمنامه همکاری متقابل به منظور ارتقای ارائه خدمات مناسب و مرتبط با شرایط جوی مناطق کوهستانی کشور با هدف بهره برداری کاربران کوهستان از جمله کوهنوردان و طبیعت گردان و حفاظت از جان و مال مردم است.

انجام بهینه فعالیت‌های مرتبط با کوهستان و اطلاع‌رسانی منسجم به منظور ارائه خدمات مشترک فدراسیون و سازمان به کاربران کوهستان شامل کوهنوردان و طبیعت‌گردان از اهداف انعقاد این تفاهمنامه است.

بر اساس این تفاهمنامه فدراسیون کوهنوردی متعهد است تا بسترهای ارتباطی مورد نیاز سازمان هواشناسی با هدف اطلاع‌رسانی هشدارهای سازمان را فراهم کند همچنین ایجاد شرایط مناسب برای نگهداری و حراست از ایستگاه‌های هواشناسی کوهستان مستقر در محوطه نقاط مورد توافق از دیگر تعهدات فدراسیون محسوب می‌شود.

تحصیل و مساعدت برای استعلام‌های مرتبط با مخاطرات جوی به منظور دریافت خسارت کاربران کوهستان از بیمه‌های ورزشی در صورت وجود اطلاعات مرتبط از دیگر مفاد این تفاهمنامه است

ارائه پیش‌بینی‌های تخصصی شرایط جوی مناطق کوهستانی به شکل عمومی و منسجم برای قله‌های مورد توافق و بررسی و امکان سنجی احداث ایستگاه هواشناسی خودکار در نقاط مورد توافق از تعهدات سازمان هواشناسی در این تفاهمنامه است. دراین جهت پناهگاه‌های پیشنهادی توسط فدراسیون کوهنوردی جهت جانمایی ایستگاه‌های هواشناسی خودکار کوهستانی شامل بارگاه سوم دماوند، سرچال علم کوه، شمال شرقی سبلان و ایستگاه ۷ تا قله توچال است. پایش شرایط جوی در مناطق کوهستانی ایران با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فدراسیون کوهنوردی نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=81134

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.