• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
2

امکانات خوزستان جوابگوی آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها نیست

  • کد خبر : 43522
  • 11 خرداد 1400 - 18:40
امکانات خوزستان جوابگوی آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها نیست
بام نیوز: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: مراتع و جنگل های خوزستان بسیار وسیع هستند و امکانات موجود جوابگوی آتش سوزی در عرصه های طبیعی استان نیست.

به گزارش خبرنگار بام نیوز، سید محمدتقی سجادی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: دو عامل انسانی و گرمی هوا از عمده عوامل وقوع حریق در بیشه‌زارها، مراتع و در برخی موارد جنگل‌هاست که در عامل انسانی بر اثر غفلت برخی از افراد از جمله شهروندان، روستاییان و کشاورزان که باقی‌مانده مزارع را آتش می‌زنند یا اقدام به درست کردن آتش در همجواری مراتع می‌کنند که این اتفاق به وجود می‌آید.

وی افزود: گستره منابع طبیعی استان خوزستان بیش از ۸۵ درصد سطح کل استان را در بر می‌گیرد و در این راستا ایجاب می‌کند که فراتر از عوامل منابع طبیعی از جمله مشارکت و همیاری تشکل‌های مردم‌نهاد، هیئت‌های کوهنوردی، مجموعه‌های بسیج و… برای مهار و اطفای حریق به کار گرفته شوند.

سجادی گفت: هم اکنون امکانات موجود در این استان جوابگوی گستره آتش‌سوزی نیست اما ما تمام تلاش خود را به کار گرفتیم که با همین حداقل امکانات و مساعدت مردم و گروه‌های مختلف بتوانیم بر آتش‌سوزی‌ها غلبه کنیم.

بنا به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان، آتش‌سوزی‌هایی که در روزهای اخیر اتفاق افتاده است با تلاش نیروهای مختلف میان دو تا سه ساعت بعد از وقوع مهار شده است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=43522

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.