• امروز : سه شنبه, ۸ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 27 February - 2024
کل اخبار 24581
0

اولین همایش طرح ملی سیمرغ در سطح استان خوزستان برگزار شد

  • کد خبر : 84280
  • 12 اسفند 1401 - 10:45
اولین همایش طرح ملی سیمرغ در سطح استان خوزستان برگزار شد
بام: اولین همایش طرح ملی سیمرغ در سطح استان خوزستان با حضور معاون اداره کل ورزش و جوانان و رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان برگزار شد.

مهرداد بیرجانی سرپرست طرح ملی سیمرغ استان خوزستان در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت : در این جشنواره ۲۴ کوهنورد استان خوزستان که از سال  ۹۷ تاکنون توانستند ۳۱ قله مرتفع کشور را صعود کنند با اهدای لوح تقدیر و تعداد ۷ نفر از آنها با اعطای حکم و مدال از فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور تقدیر شدند.

وی ادامه داد : در برگزاری این برنامه اداره کل ورزش و جوانان، هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان و هیئت‌های شهرستان‌ها مشارکت و همکاری کردند که جا دارد از آنها تشکر و قدردانی نمایم.

بیرجانی اضافه کرد : از اهداف طرح ملی سیمرغ ٱشنایی و ٱگاهی ورزشکاران از عشایر و اقوام مختلف و فرهنگ و رسومات ٱنها و کمک جهت بهبود مسائل اقتصادی این مناطق از طریق داد و ستد صنایع دستی ، بومی و سنتی میباشد. دراین همایش غرفه  نقاشی و خطاطی، موسیقی محلی لرستان و خوزستان، سیاه چادر عشایری و گروه سرود با لباس‌های محلی این استان حضور داشتند.

حسین نظر دبیر اجرایی طرح سیمرغ فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی نیز در این همایش گفت: این طرح سال ۹۵ در کشور تصویب شد و فعالیت اجرایی آن از سال ۹۶ آغاز شد. وی افزود : در طرح ملی سیمرغ، کوهنوردان باید ۳۱ قله بلند کشور را فتح کنند که تاکنون ۴۰۰ نفر از کوهنوردان سراسر کشور موفق به فتح این قلل شدند.

«نظر» در خاتمه خاطرنشان کرد: یکی از اهداف و چشم اندازهای طرح ملی سیمرغ افزایش چرخه اقتصادی در مناطق عشایری و صعب العبور بوده است که طبق آمار چرخه اقتصادی در این طرح از ابتدا تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

گفتنی است طی این جشنواره برنامه های مختلفی همچون؛ نوای موسیقی با اجرای اساتید ارجمندی همچون خسرو و صادق باجلاوند واستاد حافظی و گروه سرود مدرسه نور سرخبود منطقه صعب العبور آرپناه لالی اجرا گردید.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=84280

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.