• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24575
2

باد شدید با سرعت ۶۱ کیلومتر بر ساعت زاهدان را درنوردید

  • کد خبر : 82106
  • 20 دی 1401 - 22:49
باد شدید با سرعت ۶۱ کیلومتر بر ساعت زاهدان را درنوردید
بام: زاهدان- مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از ظهر امروز باد شدیدی با سرعت ۶۱ کیلومتر بر ساعت زاهدان را درنوردید.

محسن حیدری در گفت و گو با خبرنگار بام، افزود: وزش باد شدید با سرعت ۶۱ کیلومتر بر ساعت ظهر سه شنبه، زاهدان را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن، شعاع دید افقی در منطقه فرودگاهی را به دو هزار و ۵۰۰ متر کاهش داد.

وی با بیان این مطلب که این طوفان در بخش نصرت آباد شهرستان زاهدان نیز با بیشنه سرعت ۳۶ کیلومتر بر ساعت شعاع دید افقی را در ایستگاه سینوپتیکی تکمیلی به ۵۰۰ متر رساند، ادامه داد: از بعد ظهر سه شنبه تا اواخر وقت چهارشنبه ۲۰ تا ۲۱ دی ماه جاری، با ورود سامانه بارشی به استان، بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و در ارتفاعات به صورت بارش برف و در مناطق مرکزی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: از بعد ظهر سه شنبه هفته جاری تا اواخر وقت شنبه ۲۰ تا ۲۴ دی، با ورود توده هوای سرد به استان شاهد کاهش دما ۱۲ تا ۱۵ درجه‌ای برای نیمه شمالی و مرکزی و جنوبی هستیم.

وی در ادامه گفت: از بعداز ظهر چهارشنبه تا پایان هفته، روی دریا وزش باد نسبتاً شدید تا شدید پیش بینی می‌شود و در این ایام دریا مواج و متلاطم خواهد.

حیدری توصیه کرد: هم استانی‌ها در این ایام از سفرهای غیر ضروری پرهیز و از فعالیت کوهنوردی، و اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری کرده و همچنین در مصرف بهینه حامل‌های انرژی، کنترل ضدیخ رادیاتور خودروها، اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=82106

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.