• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
2

بارندگی در ارتفاعات و کاهش دما تا پایان هفته در استان سمنان

  • کد خبر : 81183
  • 28 آذر 1401 - 20:06
بارندگی در ارتفاعات و کاهش دما تا پایان هفته در استان سمنان
بام: اداره کل هواشناسی استان سمنان در قالب هشدار زرد از بارش برف و باران در ارتفاعات و کاهش محسوس دما تا پایان هفته جاری خبر داد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان روز دوشنبه به خبرنگار بام گفت: هشدار زرد درباره فعالیت سامانه بارشی از عصر سه‌شنبه تا عصر چهارشنبه و کاهش دما مربوط به روزهای آینده و تا پایان هفته است.

ایرج مصطفوی ادامه داد: در ارتفاعات و نواحی شمالی استان سمنان تا روز چهارشنبه بارش پراکنده برف و باران و مه‌آلودگی گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد که مه آلودگی و کاهش دید ، لغزندگی و احتمال اختلال در تردد در محورهای شمالی و کوهستانی، مهمترین مخاطرات هشدار زرد روزهای آینده محسوب می شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان، احتیاط در تردد در محورها، احتیاط در فعالیتهای کوهنوردی و آمادگی راهداری در گردنه های برف‌گیر را توصیه های اصلی برای این هفته عنوان کرد.

وی افزود: کاهش دما بین ۲ تا پنج درجه سانتیگراد برای بیشتر نقاط استان تا پایان هفته دور از انتظار نیست.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش‌بینی‌های جوی سمنان در تمامی اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.
در کنار تلفن گویای ۱۳۴، برای اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی شهرهای ایران، کاربران باید پیامکی حاوی پیش شماره شهر مورد نظر را به شمار ۲۰۱۳۴ ارسال کنند تا در کمتر از چند ثانیه اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.

برای استعلام شرایط جوی در ۴۸ یا ۷۲ ساعت آینده باید این اعداد را نیز به همراه پیش شماره برای سامانه ارسال کنید، یعنی برای اطلاع از آب و هوای سمنان طی ۴۸ ساعت و ۷۲ ساعت آینده باید به ترتیب کد های ۲۳۴۸ و ۲۳۷۲ را ارسال کنید، همچنین لازم به ذکر است که می توانید به جای پیش شماره، نام شهر مورد نظر را به انگلیسی برای سامانه پیامکی سازمان هواشناسی ارسال کنید.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=81183

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.