• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
2

برای یافتن کوهنورد مفقود به ارتفاع ۵۳۰۰ متری صعود می‌کنیم/ اگر امروز او را نیافتیم، عملیات نجات تعلیق می‌شود

  • کد خبر : 12106
  • 14 آذر 1399 - 10:45
برای یافتن کوهنورد مفقود به ارتفاع ۵۳۰۰ متری صعود می‌کنیم/ اگر امروز او را نیافتیم، عملیات نجات تعلیق می‌شود
بام نیوز: داوود لشکری در خصوص عملیات نجات کوهنورد مفقود اصفهانی در دماوند توضیحاتی را ارائه داد.

داوود لشکری، سرپرست تیم امداد و نجات کوهنورد مفقود اصفهانی دماوند در گفت و گو با پایگاه خبری بام نیوز ، در رابطه با آخرین وضعیت جست و جو برای یافتن این کوهنورد اظهار کرد: جست و جو برای یافتن فرزاد موسایی هنوز ادامه دارد و تا به امروز او را نیافته‌ایم. در ارتفاع ۵۳۰۰ متری یک نقطه مشکوک وجود دارد. دیشب (پنجشنبه) در پناهگاه بارگاه سوم استراحت کردیم و امروز برای بررسی نقطه مشکوک بالا می‌رویم.

او ادامه داد: هیچ ردی از این کوهنورد وجود ندارد. فقط از باقی ماندن بخشی از وسایلش در پناهگاه بارگاه سوم، حدس می‌زنیم او بالاتر رفته باشد.

مسئول پایگاه امداد کوهستان در خصوص اتفاقی که برای فرزاد موسایی افتاده است، گفت: در عکس‌های هوایی، اثری از بهمن ندیده‌ایم. احتمالا به خاطر لیز خوردن دچار مشکل شده باشد.

لشکری در خصوص شرایط جوی دماوند بیان کرد: در حال حاضر هوای ارتفاعات ابری است، اما در پایین دست شاهد بارش برف هستیم. در چند روز گذشته شرایط آب هوایی منطقه مساعد نبوده است و در صورتی که فردا شرایط مناسب باشد، به ارتفاع ۵۳۰۰ متر صعود می‌کنیم.

او در رابطه با حضور کوهنوردان دیگر در منطقه گفت: در حال حاضر شرایط صعود فراهم نیست و هیچ کوهنوردی در منطقه حضور ندارد. گروه ما هم فقط به منظور امداد و نجات در دماوند حضور دارد.

لشکری در پایان گفت: در صورتی که امروز پس از بررسی نقطه مشکوک، کوهنورد اصفهانی پیدا نشود؛ به احتمال زیاد عملیات نجات به حالت تعلیق در می‌آید چرا که دیگر هیچ نقطه مشکوکی وجود ندارد.

روز دوشنبه هفته گذشته (۳ آذر) کوهنوردی اصفهانی به نام فرزاد موسایی به همراه یکی از دوستانش تصمیم به صعود به قله دماوند گرفتند. او با همراهی یکی از دوستانش تا گوسفند سرا (محلی در ارتفاع ۳ هزار متری کوه دماوند) صعود کردند و پس از آن تصمیم گرفتند به صورت انفرادی تا پناهگاه بارگاه سوم (محلی در ارتفاع ۴ هزار و ۵۰۰ متری دماوند) صعود کند.

پس از گذشت ۲ روز، هیچ نشانی از آن کوهنورد وجود نداشته است و تیم امداد و نجات برای یافتن او راهی منطقه شده‌اند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=12106
  • نویسنده : تحریریه بام نیوز
  • ارسال توسط :
  • منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.