• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
3

تصویب۳۲ میلیارد تومان اعتبار سفر هیأت دولت به هلال‌احمر مازندران

  • کد خبر : 74624
  • 27 اردیبهشت 1401 - 20:32
تصویب۳۲ میلیارد تومان اعتبار سفر هیأت دولت به هلال‌احمر مازندران
بام نیوز: مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: از محل سفر ریاست جمهوری ۳۲ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که ۶ میلیارد تومان تاکنون دریافت شده و مابقی هم بر اساس نیاز دریافت می‌شود که در مازندران اختصاص این مبلغ اعتبار به هلال احمر سابقه نداشته است.

به گزارش بام نیوز، غلامعلی فخاری صبح امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته هلال احمر،اظهار کرد: مازندران استان حادثه‌خیز است باید  مردم  و دستگاه‌های متولی آمادگی لازم برای مقابله با حوادث و سوانح را داشته باشند.

وی گفت: ۵۲.۸ درصد جنگل‌های کشور مربوط به مازندران است، دو قله دماوند و علم کوه در استان واقع شده که بیشترین حوادث کشور در این نقاط رقم می‌خورد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران با بیان اینکه ماموریت‌های اصلی این نهاد آمادگی، توانمند‌سازی و بروزرسانی تجهیزات بخش لجستیک این سازمان است، ادامه داد: بر اساس ظرفیت‌های استانی و ملی در مازندران نیاز به تدوین برنامه  مقابله با حوادث داریم که ضمانت اجرایی این برنامه‌ها نیز باید تدوین شود.

فخاری با اعلام اینکه سند چشم‌انداز هشت سال جمعیت هلال احمر و استان مازندران تا افق ۱۴۰۸ را تدوین کردیم، گفت: در استان مازندران نوسازی، یگان لجستیک را انجام دادیم که از نظر ترابری و آمبولانس مشکل داشتیم.

وی  از کمک بیش از ۲ میلیارد تومانی خیران برای بازسازی و نوسازی ناوگان ترابری هلال احمر استان خبر داد و افزود: بر این اساس همه لوازم انبارها به روز شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران تعداد داوطلبان ثبت شده هلال احمر استان مازندران را ۵۵ هزار نفر اعلام کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۳ هزار عملیات در سطح استان مازندران ثبت شده که بیش از ۱۹ هزار نفر از خدمات این مجموعه استفاده کردند.

فخاری با اشاره به مشکلات متعددی که برای کوهنوردان در مناطق کوهستانی ایجاد می‌شود، از راه‌اندازی مرکز آموزش تخصصی کوهنوردان شمال کشور  در رینه آمل خبر داد و افزود: زمین این مجموعه توسط یکی از خیران اهدا شده است.

وی با اعلام اینکه  تفاهمنامه همکاری با دستگاه‌های اجرایی استان منعقد شده است، گفت: بعد از کرمان بیشترین املاک وقفی را در اختیار داریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران،اضافه کرد: از محل سفر ریاست جمهوری ۳۲ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که ۶ میلیارد تومان تاکنون دریافت شده و مابقی هم بر اساس نیاز دریافت می‌شود که در مازندران اختصاص این مبلغ اعتبار به هلال احمر سابقه نداشته است.

وی در ارتباط با طرح دریا، گفت: به دلیل دسترسی گسترده دریا اگر به صورت مناسب ساماندهی نشود تهدید محسوب می‌شود، طرحی در این زمینه آماده کردیم و در اختیار نهادهای متولی در کشور ارائه دادیم که نیازمند اعتبارات مناسب هستیم.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=74624

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.