• امروز : پنجشنبه, ۱۰ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 29 February - 2024
کل اخبار 24585
2

تکمیل پروژه‌های ورزشی زبرخان نیازمند تخصیص اعتبار است

  • کد خبر : 81178
  • 28 آذر 1401 - 19:55
تکمیل پروژه‌های ورزشی زبرخان نیازمند تخصیص اعتبار است
بام: رئیس اداره ورزش و جوانان زبرخان گفت: برای تکمیل پروژه‌های ورزشی زبرخان نیازمند اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هستیم.

به گزارش خبرنگار بام، محسن دهنوی ظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: طی دو سال اخیر ۱۵ خانه ورزش روستایی در سطح شهرستان با همکاری مردم به بهره برداری رسیده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان زبرخان افزود: تنها سایت پرواز شرق کشور در شهر درود زبرخان نیمه تعطیل بود که با جذب اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال مجدد فعال شد اما برای بهره برداری استاندارد آن اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد تومان نیازمند هستیم.

وی بیان کرد: ۳ هزار ورزشکار سازمان یافته در ۲۲ هیئت ورزشی و همچنین ۴ باشگاه بدنسازی در شهرهای زبرخان فعال است و ورزشکاران زبرخان طی دو سال اخیر با توجه به کمبودها حدود ۶۰ مقام استانی و ۳۵ مقام کشوری کسب کرده اند.

دهنوی ابراز کرد: فقط یک نیروی رسمی در اداره ورزش و جوانان زبرخان است و به ۵ نیروی تخصصی در حوزه‌های ورزشی نیازمند هستیم و متأسفانه با توجه جمعیت ۷۰ هزار نفری شهرستان هنوز چارت سازمانی این اداره صادر نشده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان زبرخان خاطرنشان کرد: متأسفانه از ابتدای سال تاکنون فقط ۱۵ میلیون تومان اعتبار برای ترمیم اماکن ورزشی داریم که این اعتبار پاسخگوی نیاز شهرستان نیست و مشکلات سالن‌ها و اماکن ورزشی بلاتکلیف باقی مانده است.

وی اظهار کرد: برای تکمیل سالن چند منظوره شهر خور نیازمند ۲ میلیارد تومان اعتبار هستیم و تاکنون فقط ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار عمرانی برای ترمیم سالن ورزشی خور اختصاص بودجه داشته‌ایم.

دهنوی ادامه داد: با پیگیری نمایندگان شهرستان ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار از طریق وزارتخانه جذب شده است و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل بودجه در اختیار نمایندگان مجلس از سوی خانم چنارانی برای تأمین اعتبار پروژه چمن ورزشی شهر خور جذب شده است و در حال اقدام هستیم و ۲۵۰ میلیون تومان نیز آقای ارکانی برای کف پوش شهر اسحاق آباد قول داده اند اما متأسفانه تاکنون این بودجه جذب نشده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان زبرخان تاکید کرد: برای تکمیل پروژه‌های ورزشی زبرخان اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیازمند هستیم و طی دو سال گذشته خیرین شهرستان یک میلیارد تومان به حوزه ورزشی شهرستان زبرخان کمک کرده اند.

وی ابراز کرد: با توجه به شاخص جمعیتی شهرستان، متأسفانه با کمبود حضور مربیان تخصصی در شهرستان روبرو هستیم و در مجموع ۳۵ مربی فعال داریم که از این تعداد ۱۰ مربی خانم داریم.

دهنوی با اشاره به حواشی کلنگ زنی پروژه استخر شهرستان زبرخان و سخنان ضد نقیض فرماندار شهرستان بیان کرد: کلنگ زنی پروژه از قبل با فرمانداری شهرستان هماهنگ شده بود و در برنامه‌های هفته دولت قرار گرفته بود و حتی با شخص فرماندار هماهنگی شده بود که هنوز این پروژه مجوزات قانونی اخذ نشده است اما شخص فرماندار دستور کلنگ زنی را دادند.

رئیس اداره ورزش و جوانان زبرخان ادامه داد: با توجه به استقبال مردم و نیاز شهرستان برای تأسیس یک مجموعه آبی در شهرستان زبرخان به اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان نیاز داریم که تاکنون سرمایه گذار مناسبی اعلام آمادگی نکرده است.

وی با اشاره به حضور ۵ هزار کارگر در شهرستان زبرخان و وجود شهرک صنعتی خیام یادآور شد: امیدواریم با همراهی هیئت مدیره شهرک صنعتی خیام، سالن کارگران زبرخان با متراژ ۵ هزار متر به بهره برداری برسد و سرانه ورزشی با وجود سالن‌ها و اماکن ورزشی زیر نیم متر است که متناسب با جمعیت شهرستان نیست.

دهنوی گفت: تاکنون ۲ مورد گروه کوهنوردی و ۱ مورد گروه دوچرخه سواری غیرمجاز با دستور دادستانی شهرستان بازداشت شده اند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=81178

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.