• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
0

حضور در کوه

  • کد خبر : 45703
  • 01 تیر 1400 - 0:34
حضور در کوه
بام نیوز: حضور یافتن در کوهستان ، همانند رفتن به فروشگاهی ست که کالا های متعارف می‌فروشد ، و بسیاری از مردم برای خریداری نیازهایشان در آنجا حضور دارند .

فرض کنید با عده ای نشسته اید ، و در میان آنها حضور دارید .
حضور که می‌گوییم به معنای مشارکت و همراهی ذهنی و رفتاری شماست .

مثلاً چنانچه در یک فروشگاه به همراه دیگر مشتریان به دنبال کالایی برای خودتان می گردید و قصدتان خرید از آن فروشگاه است ، هم می‌تواند معنای حضور به خود بگیرد ، و هم خیر …

حضور به آن معنا که ابتدا این نوشتار گفته شد ، آنکه شما نیازی را در آنجا می جوئید ، و دیگران نیز همچون شما . اما برداشتهایتان کاملاً متفاوت است و نمی‌تواند حضوری ذهنی باشد ، اما حضوری رفتاری ست .

چنانچه شما به یک فروشگاه کالاهای نامتعارف وارد شوید ، و حتی تصمیم برای خرید از آن فروشگاه را نداشته باشید ، در جمعی حضور دارید که از لحاظ ذهنی و رفتاری با شما بسیار متفاوتند ، اما این را بدانید که شما در آن جا هستید ، و رهگذران بیرون از فروشگاه شما را در آنجا می بینند ، و بدون اینکه بخواهید ، در زمره کسانی قرار می‌گیرید که برای خرید یک کالای نامتعارف به آن فروشگاه وارد شده‌اند ، هرچند قصدی برای خرید نداشته باشید .

حضور یافتن در کوهستان ، همانند رفتن به فروشگاهی ست که کالا های متعارف می‌فروشد ، و بسیاری از مردم برای خریداری نیازهایشان در آنجا حضور دارند .

کوهنوردانی که برای دریافت نیازهای روحی و جسمی ، و پر کردن خلاء های روحی و روانی خود پا به کوهستان می‌گذراند ، و هر کدام برداشت‌ها و دریافت هایشان با دیگری تفاوت دارد ، و شما هم مانند آنها در جستجوی چیزی هستید که به آنجا آمده اید .
در آنجا شما حضور دارید ، اما نوع حضور شما رفتاری ست ، نه ذهنی . چرا که خواسته های شما و نیازهایتان با یکدیگر متفاوت است ، و این چیز عجیبی نیست .

گاهی حضور در یک گروه کوهنوردی می‌تواند زمینه‌ساز حضور توأمان رفتار و ذهن باشد ، و گاه می تواند نباشد .
این مورد می تواند برداشت های شما را از یک برنامه کوهنوردی ، دلپذیر یا ناخوشایند کند ، چرا که ارتباط دوستانه و عمیق همنوردان ، شما را به سوی حضور توأمان از رفتار و ذهن سوق می دهد ، و حوادث شایع در کوهستان به میزان بسیار بالائی کاهش می یابد ، و بالعکس …

اینجاست که انتخاب یک گروه همپا و همنفس دریافتی شما از کوهستان را به بهترین شکل ممکن دلنشین میکند . و بدا به روزی که از کوهستان برگردید و از بودن در کنار عده ای دلشاد نباشید .

حضورتان گرم باد و انتخاب هایتان پر ثمر .

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=45703

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.