• امروز : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 25 February - 2024
کل اخبار 24560
4

خصوصیت‌های مواد غذایی موجود در کوله کوهنورد چیست

  • کد خبر : 36719
  • 29 فروردین 1400 - 17:04
خصوصیت‌های مواد غذایی موجود در کوله کوهنورد چیست
بام نیوز: ظرف غذایی را انتخاب کنید که به راحتی قابل تمیز کردن باشد. برای ظروف خود از درپوش استفاده نمایید تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید.

به مقدار کافی مواد غذایی به همراه داشته باشید، زیرا بسیار بیشتر از آنچه تصورش را بنمایید، انرژی سوزانده می‌شود و نیاز به مواد غذایی پیدا می‌کنید.

علایق افراد گروه را در نظر بگیرید،لک غذاهایی را با خود همراه داشته باشید که مطمئن باشید مصرف می‌شود، غذایی که مصرف نمی‌شود؛ جز حمل بار اضافه اثر دیگری ندارد.

از مواد غذایی که آب زیادی دارند اجتناب کنید، زیرا هم کوله را سنگین می‌کنند هم زود فاسد می‌شوند و سنگینی زیادی را بر کوله تحمیل می‌کنند. بهتر است به جای حمل میوه‌ها، از میوه‌های خشک‌شده، خشکبار و برگه‌ها استفاده نمایید. این مواد ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز بدن را تامین می‌کنند.

بهتر است غذایی که در طول مسیر تهیه می‌کنید خوش‌طعم باشد و به راحتی قابل تهیه کردن و مصرف باشد. از غذاهای متنوع استفاده نمایید؛ و همیشه به همراه خود مقداری ادویه یا سبزیجات معطر خشک‌شده (مانند نعناع، پونه، ترخون، مرزه، شوید و …) داشته باشید تا در صورت لزوم غذای خود را خوش‌طعم نمایید.

بهتر است که نان‌های سبوس‌دار را بیشتر مصرف نمایید.

ظرف غذایی را انتخاب کنید که به راحتی قابل تمیز کردن باشد. برای ظروف خود از درپوش استفاده نمایید تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=36719

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.