• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 24664
0

خواب الودگی بهاری در ورزش

  • کد خبر : 36902
  • 30 فروردین 1400 - 13:20
خواب الودگی بهاری در ورزش
بام نیوز: کسالت بهاری از دیدگاه پزشکی و پزشکی ورزشی بیماری محسوب نمی‌شود، بلکه این حالت ناشی از تغییرات بدن به واسطه گذر از فصل زمستان به فصل بهار است.

در فصل بهار به علت آب و هوای خاصی که وجود دارد و به خاطر ملایم و مرطوب بودن هوا، فرد احساس خواب‌آلودگی دارد که این احساس در زمان بعدازظهر در ورزشکاران بیشتر می‌شود. در این فصل با توجه به اینکه فصل شکوفا شدن درختان و زنده شدن طبیعت است، انسان‌ها دوست دارند بیشتر استراحت کنند مخصوصا اگر مثل کوهنوردان و طبیعت گردان بیشتر در فضای بیرون و طبیعت و عطر گیاهان حضور دارتد و حالت خواب آلودگی به آن‌ها دست می‌دهد، چون که بسیاری از آن‌ها بدون آنکه خودشان بخواهند مبتلا به کسالت بهاری می‌شوند.
کسالت بهاری از دیدگاه پزشکی و پزشکی ورزشی بیماری محسوب نمی‌شود، بلکه این حالت ناشی از تغییرات بدن به واسطه گذر از فصل زمستان به فصل بهار است. این تغییرات تنها مختص انسان نیست، بلکه در میان جانوران نیز تغییرات چشمگیری در این زمینه مشاهده می‌شود. کافی است نگاهی به پرندگان بیندازیم؛ اغلب پرندگان بر خلاف دیگر ماه‌های سال، به ناگاه در اوایل اسفند یا ساکت می‌شوند یا به ندرت آواز می‌خوانند.
دانشمندان تحقیقات بسیاری را به منظور کشف علل تغییر وضعیت و دگرگونی احساسات در انسان‌ها و جانوران در فصل بهار انجام داده‌اند. آن‌ها با مطرح کردن این پرسش که آیا دلیل این تغییر وضعیت، بلند بودن روزهاست یا خیر، دست به آزمایش‌های متعددی زدند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=36902

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.