• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24575
3
رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی خوزستان:

خوزستان میزبان مسابقات سنگ‌نوردی در آب قهرمانی کشور شد

  • کد خبر : 898
  • 15 مهر 1399 - 13:26
خوزستان میزبان مسابقات سنگ‌نوردی در آب قهرمانی کشور شد
بام نیوز:رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی خوزستان از برگزاری مسابقات سنگ‌نوردی در آب قهرمانی کشور به میزبانی این استان خبر داد.

قدرت الله نیک‌خواه در گفت‌وگو با خبرگزاری بام، بیان کرد: به پیشنهاد هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان خوزستان و اخذ مجوزهای لازم از فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور، اولین دوره مسابقات کشوری سنگ‌نوردی در آب با هدف حمایت از استفاده صحیح آب یادواره زنده‌یاد «غلامرضا ریاحی» هشتم آبان امسال در شهرستان دزفول برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مسابقه تاکنون در کشورمان برگزار نشده است، افزود: این نوع مسابقه، شادترین رشته سنگ‌نوردی است که تاکنون در کشور ما تجربه نشده که امید می‌رود با کاهش شیوع ویروس کرونا در کشور، بتوانیم این مسابقه جذاب را به بهترین شکل برگزار کنیم.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی خوزستان بیان کرد: در رشته سنگ‌نوردی در آب دیگر طناب حمایتی و نگه‌دارنده ورزشکار وجود دارد و ورزشکار در هرکجای مسیر تعادل خود را از دست داد، به آب پرداخت خواهد شد که این مسئله باعث می‌شود که سنگ‌نوردان با دقت و آرامش بیشتری مسیر صعود را طی کنند.

نیک‌خواه به برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی کامباین کشور اشاره کرد و گفت: این مسابقات با رعایت تمامی پروتکل بهداشتی از سی‌ام مهرماه امسال و به مدت دو روز در «زنجان» برگزار می‌شود که عماد طاهری ویس شوشتری، سعید صفری و علی طاهری ویس شوشتری از خوزستان مقابل حریفان خود قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در این مسابقات ۳۴ سنگ‌نورد در دو بخش «بانوان» و «آقایان» به رقابت می‌پردازند، تأکید کرد: نفرات برتر این مسابقات به عنوان تیم ملی کامباین کشور راهی مسابقات قهرمانی آسیا می‌شوند.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی خوزستان اظهار کرد: به علت شیوع ویروس کرونا نتوانستیم بسیاری از برنامه‌های خود را اجرایی کنیم اما در صورت مهیا بودن شرایط، سومین دوره سنگ‌نوردی جام زاگرس را در دی‌ماه امسال برگزار خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری بام، هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی خوزستان یکی از فعال‌ترین هیئت‌های فدراسیون کشور محسوب می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=898

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.