• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
3

درمان خر و پف برای کوهنوردان در صعودها

  • کد خبر : 81589
  • 11 دی 1401 - 22:46
درمان خر و پف برای کوهنوردان در صعودها
بام: ویژه همنوردانی که در چادر ، خر و پف می کنند.

عرق نعنا: یک یا دو قطره عرق نعنا را به یک لیوان آب اضافه کنید و قبل از این­که بخوابید قرقره کنید، این کار را هر شب تکرار کنید.

روغن زیتون: برای درمان خروپف، هر شب قبل از خواب ۲ یا ۳ قطره روغن زیتون را بخورید.اگر از طعم آن خوشتان نمی­آید، مقداری عسل هم به آن اضافه کنید و قبل از خوابیدن مصرف کنید.

کره: مقدار کمی کره تصفیه شده را درون مایکروویو گرم کنید و با استفاده از قطره‌چکان دو یا سه قطره از این کره ولرم را درون هر سوراخ بینی­تان بریزید.این کار را هر روز قبل از خوابیدن و بعد از بیدارشدن از خواب تکرار کنید.

پودر هل: نصف قاشق چای­خوری پودر هل را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و نیم ساعت قبل از خواب بنوشید. این کار خروپف را به‌تدریج کاهش می­دهد.

پودر زردچوبه: ۲ قاشق چای­خوری پودر زردچوبه را به یک لیوان شیر گرم اضافه کنید و نیم ساعت قبل از خواب بنوشید. این کار را هر شب تکرار کنید.

برگ گزنه: یک قاشق غذاخوری از برگ­های خشک شده گزنه را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید، اجازه دهید تا ۵ دقیقه بماند و سپس قبل از خواب بنوشید و حتی می‌توانید دو تا سه فنجان از آن را در طول روز بنوشید.

سیر خام: یک یا دو عدد سیر خام را بجوید و بعد یک لیوان آب بنوشید. این درمان را قبل از خواب انجام دهید که به کاهش خروپف کمک می­کند.

عسل: یک قاشق غذاخوری عسل را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و قبل از خواب بنوشید.این روش را هر شب تکرار کنید. همچنین می‌توانید از عسل برای شیرین کردن چای که بعد از شام می‌نوشید، استفاده کنید.

بابونه: یک قاشق غذاخوری گل بابونه یا چای کیسه­ای بابونه را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید. یک قاشق چای­خوری عسل به آن اضافه کنید و قبل از خوابیدن آن را بنوشید.

آناناس: بعد از شام چندتکه آناناس مصرف کنید که اثر ضدالتهابی هم دارد.

چسب ضدخروپف

یکی از روش­های درمان خروپف، استفاده از چسب خروپف است. این وسیله که به اسم ­های چسب بینی، نوار بینی، نوار ضدخروپف و یا نازال استریپ هم شناخته می‌شود، از موادی انعطاف­پذیر ساخته شده است. چسب ضد خروپف، دقیقاً بالای سوراخ بینی قرار می­گیرد، سوراخ‌های بینی را به بالا کشیده و راه هوایی را باز نگه می­دارد. درنتیجه، سینوس­های ملتهب باز شده و تنفس آسان‌تر می­شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=81589

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.