• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
1
اموزشی:

راه های گرم ماندن در کیسه خواب

  • کد خبر : 6139
  • 25 آبان 1399 - 0:30
راه های گرم ماندن در کیسه خواب
گروه اموزشی بام نیوز:وقتی قرار است که در یک هوای سرد و شرایط شب مانی، خواب راحت داشته باشید راه های زیادی در پیش است که دمای داخل کیسه خواب خود را افزایش دهید. یک نکته اساسی اینکه گرمای کیسه خواب، همان گرمای بدن شماست که با کیسه خواب عایق بندی شده و اطراف بدن شما توقف می کند.

 

گروه اموزشی بام نیوز، مطلبی را در خصوص راه های گرم ماندن در کیسه خواب منتشر نمود:

عایق بندی کیسه خواب

ابتدا باید  عایق سازی  کیسه خواب با زمین را افزایش دهید تا در طول شب گرمای بدن شما در داخل کیسه خواب هدر نرود. وقتی در داخل کیسه خواب قرار دارید فضا یا حجم قسمت زیرین کیسه خواب که با بدن شما تماس دارد عملا غیرقابل استفاده است و خاصیت عایق سازی خود را به مقدار زیادی از دست می دهد. برای جلوگیری از هدر رفتن گرمای کیسه خواب در اثر تماس با زمین می توان یک یا دو زیر انداز از جنس اسفنج فشرده زیر کیسه خواب قرار دهید. اسفنج های فشرده و سبک از نظر گرمایی و عایق بودن سرما ضعیف هستند. اغلب کوهنوردان و راهنمایان کوهستان های مرتفع و پوشیده از برف دو نوع زیرانداز همراه خود دارند یکی زیرانداز یا تشک بادی و دیگری زیرانداز از نوع فوم های فشرده.

گرم نگه داشتن کیسه خواب

همیشه در شرایط لازم از یک ظرف آب گرم یا از یک کیسه آب گرم استفاده کنید. هرچند اگر هوای شب خیلی سرد باشد این بطری آب یا کیسه آب گرم نیز در طول شب به تدریج سرد می شود ولی در هر حال کمک کننده گرمایی است. اگر بطری ها خیلی گرم باشند می توانید در ابتدا با یک پارچه یا لفاف دور آن را بپوشانید. توجه کنید درب شیشه یا کیسه آب گرم نشت نداشته باشد. تجربه گرم کردن با سیب زمینی پخته، سنگ گرم شده دور آتش که با یک پارچه پوشانده شده است در صورت نبودن کیسه آبگرم می تواند کارساز باشد.

پوشیدن لباس خشک هنگام خوابیدن

لباس خیس باعث می شود که در طول شب بلرزید. یک پیراهن یا پوشش اضافی یا لباس پشمی اضافی همراه خود در داخل کیسه خواب قرار دهید. از هر گونه عملی که سبب تعریق در داخل کیسه خواب می شود خودداری کنید. مستقیما در داخل کیسه خواب تنفس نکنید زیرا بخار آب حاصل از تنفس مستقیما به وسیله پارچه جذب می شود و آن را خیس می کند، هرچند کیسه خواب های الیاف مصنوعی خاصیت عایق بودن خود را حفظ می کنند و در این مورد بهتر از پر هستند.

جلوگیری از خیس شدن کیسه خواب

در هر حال کیسه خواب خیس یا نمدار نمی تواند کیسه خواب گرمی باشد و وقتی داخل چادر می خوابید قسمتی از زیپ ورودی یا پنجره چادر را برای تهویه هوا باز بگذارید در غیر این صورت بخار حاصل از تنفس شما روی دیوار چادر و قسمت پوشش خارجی کیسه خواب متراکم شده و امکان خیس شدن پارچه را فراهم می کند.

خوردن و آشامیدن

در طی شب خوب بخورید و بیاشامید. به ویژه هنگامی که کمپ زده اید. بدن شما در اثر فعالیت های روزانه مقدار زیادی کالری (گرما) سوزانده است پس نیاز به تامین کالری دارد. اگر در نیمه شب بیدار شدید و احساس سرما کردید با خوردن مقداری شیرینی و آجیل شیرین می توانید بدن خود را گرم کنید.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=6139
  • نویسنده : مائده اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : وب سایت میثم رودکی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.