• امروز : چهارشنبه, ۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 28 February - 2024
کل اخبار 24585
3

روستای انجدان میزبان جشنواره سنگ‌نوردی

  • کد خبر : 74008
  • 12 اردیبهشت 1401 - 1:15
روستای انجدان میزبان جشنواره سنگ‌نوردی
بام نیوز: مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: چهارمین جشنواره سنگ‌نوردی ۱۳ تا ۱۶ اردیبهشت ماه در روستای هدف گردشگری انجدان برگزار می‌شود.

مصطفی مرزبان در گفت‌وگو با خبرنگار بام نیوز اظهار کرد: این رویداد پس از دو سال وقفه و تعطیلی به علت وقوع کرونا جان تازه‌ای به رویدادهایی که در طبیعت اجرا می‌شوند، می‌بخشد و به سهم خود تاثیر مثبتی در توسعه گردشگری ورزشی را موجب می‎شود.
وی افزود: روستای انجدان با تاریخ هزار ساله و میراث ارزشمند فرهنگی خود مورد بازدید گروه‌های سنگ‌نوردی و خانواده‌های آنان از اقصی نقاط کشور قرار می گیرد که بی‌شک در حیات اقتصادی روستا و بالابردن انگیزه ساکنان آن در نگه داشتن میراث‌های تاریخی و فرهنگی سهم بسزایی خواهد داشت.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به دلیل انتخاب روستای انجدان، به عنوان محل برگزاری جشنواره سنگ نوردی گفت: شهرستان اراک دارای مناطق کوهنوردی یا سنگ‌نوردی معروفی مانند صخره‌های روستای انجدان، دیواره و قله لجور در منطقه آب اسکان یا کوه مرتفع شهباز در منطقه شازند است.
مرزبان با بیان اینکه دیواره عظیم انجدان برای ایجاد سایت آموزش سنگ‌نوردی بسیار مناسب است ادامه داد: این دیواره از جنس آهکی و گستردگی در طول و ارتفاع بلند و مسیرهای متنوع و با توجه به فاصله کوتاه آن تا شهر اراک می‌تواند موجب پیشرفت و توسعه گردشگری ورزشی سنگ‌نوردی در شهرستان اراک شود.
وی ضمن دعوت از جوانان و علاقه‌مندان به گردشگری ورزشی برای شرکت در این جشنواره گفت: این جشنواره به خاطر جلوگیری از شیوع کرونا، متأسفانه دو سال تعطیل شد، اما امسال به فضل خدا و با همکاری دهیاری، این دو سال را جبران و جشنواره را با شکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=74008

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.