• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
1

سنگ‌نوردی لرستان نیازمند استعدادیابی است/ نقش مؤثر کوهنوردان لرستانی در امداد و نجات

  • کد خبر : 77807
  • 11 مرداد 1401 - 14:35
سنگ‌نوردی لرستان نیازمند استعدادیابی است/ نقش مؤثر کوهنوردان لرستانی در امداد و نجات
بام: رئیس فدراسیون کوهنوردی گفت: سنگ‌نوردی لرستان نیازمند استعدادیابی است.

رضا زارعی در مجمع انتخاباتی هیات کوهنوردی لرستان اظهار کرد: استان از زادگاه‌های دوی کوهستان (اسکای رانینگ) و سرچشمه قهرمانان این رشته در کشور است.

وی با تأکید بر اینکه جامعه کوهنوردی هیچ‌گاه خودش را از جمعیت هلال‌احمر جدا نمی‌داند و همیشه در کنار هلال‌احمر بوده است، تصریح کرد: کوهنوردان لرستان این موضوع را در حادثه سقوط هواپیما، حادثه اشترانکوه و وقوع سیلاب ۹۸ ثابت کردند.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی با بیان اینکه برنامه راهبردی فدراسیون مطالعه و برنامه راهبردی هیات کوهنوردی لرستان تدوین شود، خاطرنشان کرد: جامعه کوهنوردی نمی‌پذیرد که هیات به روش سنتی اداره شود و از این لحاظ انتظار از هیات جدید بالا است لذا باید از همه ظرفیت‌ها و تجربه‌ها استفاده شود و همچنین علم روز را به جامعه کوهنوردی تزریق کرد.

زارعی با اشاره به ظرفیت‌های سنگ‌نوردی لرستان اضافه کرد: چند دیواره را با همکاری هیات استان وهمت آقای قیاسیان احداث شد که لازم است برای رشد سنگ‌نوردی استان پویا و فعال شوند.

وی با تأکید بر لزوم به‌کارگیری نیروهای بازآموزی و متخصص در سنگ‌نوردی، عنوان کرد: سنگ‌نوردی لرستان نیاز به استعدادیابی دارد و در این راستا از مسابقات رده پایه و طرح‌های استعدادیابی استفاده شود.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی بیان کرد: در دهه گذشته روی رشته دوی کوهستان سرمایه‌گذاری خوبی کردیم تا استان‌هایی که فاقد زیرساخت دیواره‌ها و صخره‌های مصنوعی هستند را با یک رشته قهرمانی درگیر کنیم که در این راستا خوشبختانه بعضی از استان‌ها مانند لرستان، مرکزی و اردبیل پتانسیل بالایی در دوی کوهستان از خود نشان دادند.

زارعی به پتانسیل‌های لرستان در دوی کوهستان اشاره کرد و افزود: لرستان یکی از زادگاه‌های دوی کوهستان در کشور و سرچشمه قهرمانان دوی کوهستان است.

وی ادامه داد: این استان دارای استعدادها و قهرمانان زیادی در دوی کوهستان است و برخلاف روند استعدادیابی سنگ‌نوردی که نیازمند زمان است با برگزاری مسابقات دو کوهستان می‌توان روند کشف استعدادها را در این رشته تسهیل کرد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=77807

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.