• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24664
0

صعود همدلی؛ شروعی دوباره برای کوهنوردی در سوادکوه

  • کد خبر : 83570
  • 17 بهمن 1401 - 2:01
صعود همدلی؛ شروعی دوباره برای کوهنوردی در سوادکوه
بام: همایش صعود همدلی به عنوان شروعی دوباره برای کوهنوردی سوادکوه با صعود ۲۰۰ نفره انجام شد.

به گزارش خبرنگار بام، در یک روز آفتابی، ولی زمستانی بیش از ۲۰۰ کوهنورد از سراسر استان مازندران با حضور در کوهستان‌های سوادکوه، صعودی زمستانی و یک‌روزه را تجربه کردند.

این صعود از روستای کمرپشت سوادکوه شروع شد و از مسیر جنگلی و برفی این روستا به سمت قله امامزاده عباس‌علی روستای ملرد سوادکوه ادامه یافت.

قله امامزاده عباس‌علی ملرد با ۲ هزار و ۳۴۵ متر ارتفاع یکی از قلل زیبا و مخروطی شکل سوادکوه است که میزبان کوهنوردان مازندرانی بود.

همایش صعود همدلی از ساعت ۹ صبح روز جمعه چهاردهم بهمن از روستای کمرپشت سوادکوه کلید خورد.

 شورای اسلامی این روستا کوهنوردان را به صبحانه میهمان کرد و ورزشکاران با خاطره‌ای خوش کمر‌پست را به سمت مسیر دسترسی به قله ترک کردند.

بخاطر وجود مسیرهای برفی، یخی و جنگلی نکات آموزشی زیادی از سوی پیشکسوتان و کوهنوردان حرفه‌ای به جوانان و تازه‌کاران گروه یادآوری شد که در طول مسیر بسیار مفید واقع شد.

این صعود زمستانی یک‌روزه و هوای آفتابی در دل بهمن‌ماه، کوهنوردان شهرهای مختلفی مانند ساری، قائم شهر، سوادکوه‌شمالی، آمل، فریدونکنار و گروه کوهنوردی نیروگاه شهید سلیمی نکا را به سوادکوه کشاند تا تجربه صعود مشترک را به تجربیاتشان اضافه کنند.

توقف‌های مختلف با هدایت مسوول گروه و سرقدم با تجربه همایش برای صرف وعده‌های غذایی و نفس گرفتن ورزشکاران سبب شد تا خاطره‌ای خوش بخصوص برای نوجوانان و جوانان شرکت کننده در صعود باقی بماند.

حوالی ظهر، گروه به قله زیبای امامزاده عباس‌علی روستای ملرد رسید؛ قله‌ای که چشم‌انداز زیبایی به قله‌های سربه فلک کشیده اطراف دارد.

قله خرو‌نرو، قدمگاه، سنگر از جمله قله‌هایی است که در افق پهناور این منطقه به چشم می‌آید.

اجرای برنامه‌های فرهنگی مانند موسیقی محلی و شعر‌خوانی بومی توسط هنرمندان سوادکوهی فضای گرمی را در قله بوجود آورد.

مجتبی محبوبی‌فولادی رئیس هیأت کوهنوردی استان مازندران در جمع کوهنوردان گفت: آموزش، محور و زیربنای فعالیت‌های آتی خواهد بود و تلاش داریم با آموزش‌های تخصصی و فنی سال‌ها عقب ماندگی در این حوزه را جبران کنیم.

حشمت‌الله سمیعی رئیس هیأت کوهنوردی شهرستان سوادکوه، حضور کوهنوردان حرفه‌ای و با‌تجربه را نقطه عطف و امتیاز این صعود خواند و گفت: با توجه به اقلیم کوهستانی و نزدیکی به پایتخت، باید سوادکوه را به جایگاه واقعی خود در کوهنوردی برسانیم.

در ادامه این همایش از ۱۰ کوهنورد نوجوان به خاطر صعود موفق و شرکت در همایش با اهدای لوح یادبود و هدایا، تقدیر شد.

همچنین هیأت کوهنوردی سوادکوه در اقدامی ارزشمند از ۱۰ نوجوان و جوان مدال‌آور سوادکوهی در رشته‌های مختلف مانند تکواندو، تنیس‌روی میز، بدمینتون و کشتی با اهدای لوح تقدیر و هدیه، تجلیل کرد.

برنامه‌های روی قله امامزاده عباس‌علی ملرد با پذیرایی ناهار توسط دهیاری روستای ملرد پایان یافت و کوهنوردان با راهنمایی مسوول گروه و با نظم و انظباط خاص فرودی موفق و سلامت را انجام دادند و با خاطره‌ای خوب منتظر برنامه‌های دیگر هیأت کوهنوردی شهرستان سوادکوه خواهند بود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=83570

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.