• امروز : شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
کل اخبار 24585
1

صعود کوهنورد گیلانی به قله مرتفع تاجیکستان و کسب مدال نقره آسیا

  • کد خبر : 78844
  • 17 شهریور 1401 - 0:01
صعود کوهنورد گیلانی به قله مرتفع تاجیکستان و کسب مدال نقره آسیا
بام: کاوه اسدی کوهنورد گیلانی با صعود به یکی از قلل مرتفع کشور تاجیکستان موفق به کسب مدال نقره آسیا شد.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار بام گفت: کاوه اسدی ورزشکار و کوهنورد گیلانی با کسب مجوز شورای برون‌مرزی از فدراسیون کوهنوردی، قله “سامانی” کشور تاجیکستان را فتح کرد.

جهانبخش آرمان افزود: قله سامانی تاجیکستان که یکی از قلل مرتفع جهان بشمار می رود، هفت هزار و ۴۹۵ متر ارتفاع دارد که کاوه اسدی با فتح این قله و برای این صعود ارزشمند مدال نقره آسیا را تصاحب کرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه کوهنوردان گیلانی در طول ایام سال به قلل مرتفع کشور و سایر کشورها صعود و پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی را بر بلندای این قلل به اهتزاز درمی‌آورند.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در ادامه به موفقیت ۲ ورزشکار گیلانی دیگر در رقابت‌های سنگنوردی قهرمانی کشور نیز اشاره و بیان کرد: علاوه بر فتح قله کشور تاجیکستان توسط کوهنورد شایسته گیلانی، ۲ ورزشکار دیگر این رشته موفق به کسب مقام در رقابتهای سنگنوردی رده‌های سنی کشور شدند.

وی بیان کرد: در هفتمین دوره مسابقات سنگنوردی قهرمانی کشور که در سالن اختصاصی گلستان شیراز برگزار شد، ورزشکاران گیلانی در رقابتهای رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان موفق به کسب یک مدال طلا و یک مدال برنز شدند.

آرمان خاطرنشان کرد: در پایان این رقابتها و در رده سنی نوجوانان، امیرحسین فرهنگی ورزشکار ارزنده گیلان توانست با شایستگی مقام قهرمانی را تصاحب کند و مدال طلا را برای استان خود به ارمغان آورد، ضمن اینکه در رده سنی نونهالان نیز یارا یزدانی دیگر ورزشکار شایسته گیلانی موفق به کسب مقام سوم و مدال برنز شد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=78844

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.