• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24575
2
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی مطرح کرد:

ضرورت استفاده از ظرفیت هیئت های ورزشی خراسان جنوبی در امدادرسانی

  • کد خبر : 2159
  • 24 مهر 1399 - 20:23
ضرورت استفاده از ظرفیت هیئت های ورزشی خراسان جنوبی در امدادرسانی
بام نیوز: مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: هیئت های ورزشی ظرفیتی مناسب برای ارائه خدمات امدادی به جامعه هدف بوده که نیازمند توجه هستند.

به گزارش خبرگزاری بام، محمد رضا رضایی ‌پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه هم اندیشی با هیئت های ورزشی استان با اشاره به فلسفه وجودی هلال احمر بیان کرد: این جمعیت نهادی غیر دولتی و مردمی بوده که بی طرفانه به ارائه خدمات امدادی، حمایتی و آموزشی می پردازد.

وی با بیان اینکه نیازمندیم از امکانات نظام در راستای ارائه خدمات بشردوستانه بهره مند شویم، اظهار کرد: هیئت های ورزشی ظرفیتی مناسب برای ارائه خدمات هرچه بیشتر به جامعه هدف بوده که نیازمند توجه هستند.

رضایی با تاکید بر اینکه باید استعداد و ظرفیت هیئت های ورزشی برای بهره مندی بررسی شوند، گفت: هلال احمر آمادگی دارد بستر مناسب برای همکاری هیئت های ورزشی را فراهم کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین خواستاریم اقشار و رسته های مختلف جامعه برای ارتقای خدمات هلال احمر به این جمعیت بپیوندند.

رضایی با اشاره به ماهیت کویری خراسان جنوبی گفت: فاصله طولانی محورها و کمبود استراحت گاهی های بین راهی، خراسان جنوبی را در صدر حوادث جاده ای قرار داده است.

وی ادامه داد: همچنین شرایط خاص برخی نقاط استان اعم از کوهستانی و کویری مناطق روند امدادرسانی ها را در برخی موارد با کندی مواجه می کند که تسریع عملکردها نیازمند همکاری اقشار مختلف جامعه است.

آمادگی هیئت های ورزشی جهت همکاری با هلال احمر

اکبرپور، رئیس هیئت موتور سواری و اتومبیل رانی خراسان جنوبی هم در این جلسه بیان کرد: در راستای افزایش توانمندی نیروهای هلال احمر آمادگی داریم دوره آموزشی اتومبیل رانی برای نیروهای امدادی هلال احمر به صورت رایگان برگزار کنیم.

داوطلب، رئیس هیئت بازی های بومی محلی خراسان جنوبی هم از همکاری ۳۵۰ خانه ورزشی فعال با این هیئت خبر داد و گفت: آمادگی داریم فضای خانه های ورزشی را جهت ارائه مباحث آموزشی در اختیار هلال احمر قرار دهیم.

هادی نیا، سرپرست کمیته ورزش های هوایی خراسان جنوبی هم در این جلسه بیان کرد: در حال حاضر ۴۰ خلبان پاراگلایدر در استان وجود داشته که از این تعداد ۲۰ نفر فعال هستند.

وی با بیان اینکه پروازهای پاراموتور نسبت به هلی کوپتر از هزینه کمتری برخوردار است، اظهار کرد: در صورت همکاری برای تامین تجهیزات آمادگی داریم این ظرفیت را برای امدادرسانی به حادثه دیدگان در اختیار هلال احمر قرار دهیم.

بنا به گفته سرپرست کمیته ورزش های هوایی خراسان جنوبی تامین تجهیزات مورد نیاز با توان عملیاتی مناسب نیازمند ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار است.

ارائه آموزش های غواصی به داوطلبان هلال احمر

نائب زاده، رئیس هیئت نجات غریق و غواصی خراسان جنوبی هم بیان کرد: به منظور ارتقای توان عملیاتی نیروهای امدادی این هیئت آمادگی دارد تا دوره آموزشی غواصی ویژه داوطلبان و پرسنل هلال احمر برگزار کند.

وی ادامه داد: همچنین آمادگی داریم در راستای آشنایی و بهره مندی از ظرفیت غواصان، مانور مشترک بین این هیئت ورزشی با هلال احمر برگزار شود.

خسروی، رئیس هیئت کوهنوردی خراسان جنوبی هم در این جلسه خواستار هماهنگی تیم های هلال احمر و هیئت در امدادرسانی ها شد و افزود: بدون شک هماهنگی بین این دو گروه تسریع عملکردها را به دنبال خواهد داشت.

وی بیان کرد: به منظور ظرفیت سازی و ارتقای توان عملیاتی هلال احمر این هیئت آمادگی دارد دوره های آموزشی ویژه کوهنوردی برای نیرهای امدادی هلال احمر برگزار کند.

علیزاده، رئیس هیئت کارگری خراسان جنوبی هم در این جلسه با بیان اینکه جامعه کارگری همواره با حوادث زیادی روبه رو هستند، گفت: برگزاری کلاس های پیشگیری از حوادث برای جامعه هدف در دستور کار قرار دارد.

در پایان مقرر شد در راستای بهره مندی هر چه بیشتر از ظرفیت هیئت های ورزشی خراسان جنوبی در امدادرسانی ها، جلسه ای طی دو هفته آینده برگزار شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=2159

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.