• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
2

ضرورت رعایت موارد ایمنی در حضور زمستانی علاقه‌مندان به کوهنوردی

  • کد خبر : 81267
  • 06 دی 1401 - 14:37
ضرورت رعایت موارد ایمنی در حضور زمستانی علاقه‌مندان به کوهنوردی
بام: معاون توسعه امور ورزش مدیرکل ورزش و جوانان البرز بر لزوم ضرورت رعایت موارد ایمنی در حضور زمستانی علاقمندان به کوهنوردی تأکید کرد.

کیهان گلستانی در گفتگو با خبرنگار بام اظهار کرد: جلسه پیشگیری و پاسخگویی به حوادث کوهستان هفته گذشته به میزبانی جمعیت هلال احمر استان البرز برگزار شد و طی آن موضوعات مهمی مطرح گردید که آگاهی از آن برای علاقمندان به کوهنوردی ضروری می‌باشد.

وی با بیان این که ” اهمیت حضور با برنامه علاقمندان به طبیعت زمستانی از نکاتی است که مردم بایستی به آن دقت نمایند ” افزود: هیئت کوهنوردی استان البرز آمادگی خود را برای راهنمایی عموم افراد اعلام نموده و قانونا کوهنوردان با هدایت توسط گروه‌های مجاز و ثبت شده، سلامت خود را در پرداختن به این ورزش بیشتر تضمین می‌نمایند.

گلستانی ادامه داد: حضور پراکنده و غیر برنامه ریزی شده تعداد اندکی از افراد بدون دریافت مجوز فعالیت از هیئت به عنوان متولی این ورزش، با نوعی سودجویی همراه است و خطرات محیطی و جسمانی را در هنگام حوادث افزایش می‌دهد.

وی عنوان کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان البرز از تمامی علاقمندان مصرانه دعوت می‌نماید قبل از هرگونه صعود به مناطق و رشته کوه‌های اطراف البرز با هماهنگی و کسب اطلاعات از هیئت کوهنوردی استان که همواره می‌بایست توسط گروه‌های مجاز صورت پذیرد، در کاهش حوادث احتمالی نقش مؤثری داشته باشند.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل خاطرنشان کرد: زحمات و تلاش‌های هلال احمر، اورژانس، شهرداری، نیروی انتظامی، آتش نشانی، اداره کل ورزش و جوانان، صدا و سیما و هیئت کوهنوردی که با هماهنگی مدیریت بحران استانداری البرز همواره در خدمت کوهنوردان عزیز بوده اند، ان شاء الله زمینه‌ای را فراهم خواهد ساخت تا زمستانی کم حادثه را شاهد باشیم.

وی تأکید کرد: توجه به هشدارهای هواشناسی و همراه داشتن وسایل کافی و ضروری، پوشش مناسب لباس و کفش، تعیین مسیرهای مشخص و پرهیز از صعود انفرادی می‌تواند نقش کلیدی در تضمین سلامت کوهنوردان پر تلاش ایفا نماید.

گلستانی تصریح کرد: همچنین ساخت پناهگاه‌ها در مسیرهای پر برف و پر تردد کوهنوردان از خواسته‌ها مطرح شده در این جلسه بود که مقرر گردید با همکاری مدیریت بحران و شهرداری کرج در دستور کار قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=81267

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.