• امروز : شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
کل اخبار 24585
2
اموزشی:

علایم قلبے در کوهپیمایان

  • کد خبر : 4599
  • 14 آبان 1399 - 22:12
علایم قلبے در کوهپیمایان
کوهنوردی:عموما ڪوهپیمایان وقتے سابقه صعود به چند قله بلند و مرتفع در خود مے بینند بسیارے از واقعیات را نادیده مے گیرند.
کوهنوردبی: به گزارش گروه اموزشی بام نیوز،عموما ڪوهپیمایان وقتے سابقه صعود به چند قله بلند و مرتفع در خود مے بینند بسیارے از واقعیات را نادیده مے گیرند. حس طبیعت گرایے ڪوهپیمایان به آنها این گونه القا مے ڪند ڪه بسیارے از علائم بیمارے هاے خود را نادیده گرفته و ترجیح مے دهند آنها را به سرما خوردگے و ترش ڪردن معده نسبت داده و سعے مے ڪنند انواع بیمارے هاے قلبے عروقے و فشار خون و دیابت را با هواے پاک خوردن و نوشیدن دم ڪرده گیاهان ڪوهے درمان ڪنند. ولے متاسفانه این طور نیست.
واقعےت این است ڪه ما به هر حال در زمانے زندگے مے ڪنیم ڪه شهرنشینے با تمام زوایایش در پوست و استخوان ما نفوذ ڪرده، ما هواے الوده استشمام مے ڪنیم، نسبت به گذشتگان مان ڪم تحرک تریم، چربے اشباع بیشترے مے خوریم، استرس بیشترے داریم، ڪم خوابے داریم، و ڪلا نوع زندگے ما تغییر ڪرده و قس علے هذه …
اےن موارد ما ڪوهپیمایان را هم متاثر مے ڪند هر چند ڪمے ڪمتر از عموم جامعه مشڪلات قلبے عروقے داشته باشیم ولے خطر آنجایست ڪه یک فرد عادے با اولین علامت به پزشک مراجعه میڪند و چون ورزشڪار نیست درمان را جدے میگیرد ولے پاے ڪوهپیما ڪه رسید …
اے بابا من هر هفته به ڪوه مے روم و این حرف ها مال همسایه هاست!
توجه ڪنید ڪه در ارتفاع فشار خون بالا می‌رود و نه تنها داروے ضد فشار نباید قطع شود بلڪه دوز و مقدار آن باید افزایش یابد. در ڪوه به دلیل فرایندهاے التهابے فعالیت پلاڪتے (بخوانےد غلظت خون) بالا مے رود لذا داروهایے مثل اسپرین در گروه خاصے از افراد جایگاه پیدا مے ڪند و از همه مهم تر علایم قلبے نسبت به جامعه عادے بسیار مبهم مے شود اڪثر ڪوهپیمایان بجاے درد سینه، درد شڪم یا پشت دارند ڪه شدیدا با دردهاے گوارشے شباهت دارد حتے گاهے با نفخ شڪم نیز همراه مے شود ڪه تشخیص را دشوار مے ڪند. در ارتفاع به دلیل فشار پایین تر هوا و اڪسیژن ڪمتز از طرفے و دورے از مراڪز پزشڪے از طرف دیگر در صورت بروز حمله قلبے خطر بیشترے فرد را تهدید مے ڪند.
نتیجه آنڪه هر گونه علامت به صورت درد یا فشار یا هر گونه حس مبهم و بدے را در سینه، پشت یا شڪم، جدے بگیرید (خصوصا افراد بالاے ۴۰ سال) و یک چک ڪامل قلبے را به صورت سالیانه در دستور ڪار خود قرار دهید. افرادے ڪه سابقه قلبے در خانواده دارند و افراد مبتلا به بیمارے قند، چربے و خصوصا فشار خون هستند در دسته پر خطر قرار مے گیرند و مشاوره با پزشڪے اشنا با ارتفاع به ایشان حتما توصیه مے شود.
✍? دڪتر نوید رڪنے – متخصص قلب و فوق تخصص بالون انژیوپلاستی
لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=4599

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.