• امروز : شنبه, ۱۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 9 March - 2024
کل اخبار 24609
2

عکسی که به مرگ ختم شد

  • کد خبر : 85459
  • 06 اردیبهشت 1402 - 1:22
عکسی که به مرگ ختم شد
بام: رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان شاهرود گفت: پیکر بی‌جان فرد کوهنوردی که برای عکاسی از خورشید به ارتفاعات تیرکوه بیارجمند شاهرود صعود کرده بود، پیدا شد.

به گزارش خبرگزاری بام، علی عامریان اظهار کرد: این حادثه طی تماس تلفنی فردی در ساعت هشت و ۴۶ دقیقه با سامانه ۱۱۲ پاسخگویی اضطراری مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر مبنی بر مفقودشدن یک نفر در ارتفاعات تیرکوه بیارجمند شاهرود در شرق استان سمنان اعلام شد.
او با بیان اینکه تیم هلال احمر بی‌درنگ به محل اعزام شدند، تاکید کرد: عملیات جست‌وجو برای پیدا کردن فرد مفقودشده توسط امدادگران هلال‌احمر از حوالی ساعت ۹ صبح آغاز شد.
عامریان با اشاره به اینکه پیکر بی‌جان عکاس کوهنورد ۴۷ ساله پس از ساعتی توسط تیم اعزامی هلال احمر پیدا شد، ابراز کرد: اورژانس و بالگرد هوایی شاهرود و یک تیم از میامی نیز در محل حادثه حضور یافتند.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان شاهرود با بیان اینکه تنها یک نفر همراه این عکاس بود، ادامه داد: فرد مذکور برای عکاسی از خورشید به ارتفاعات تیرکوه صعود کرده بود که پس از خالی شدن زیر پایش در اثر لغزندگی سنگ‌ها به دره سقوط کرد.
عامریان با بیان اینکه ساعت ۱۱ عملیات امدادی خاتمه یافت، اظهار کرد: فرد فوت شده از روستای دزیان به این ارتفاع صعود کرده بود.
او با بیان اینکه شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره تماس ۱۱۲ جمعیت هلال‌احمر ارتباط برقرار کنند تا امدادگران طی سریع‌ترین زمان ممکن در محل حاضر شوند، تصریح کرد: شهروندان در صعود به ارتفاعات با رعایت اصولی از جمله همراهی فردی کارآزموده، راهنما، تجهیزات کامل و اطلاع رسانی، از وقوع برخی حادثه‌ها جلوگیری کنند.
تیرکوه در بخش بیارجمند و در فاصله ۱۳۰ کیلومتری شاهرود استان سمنان قرار دارد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=85459

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.