• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
1

فصل پشه ها

  • کد خبر : 46498
  • 08 تیر 1400 - 22:18
فصل پشه ها
بام نیوز: سعی کنید لباس های رنگ روشن بپوشید. پشه ها جذب رنگ های تیره می شوند.اگر لباستان کمی گشادتر هم باشد بهتر است. لباس هایی که بافت ضخیم تری دارند مانند سپر در برابر نیش پشه ها عمل می کنند.
فصل کوهنوردی طبیعت گردی شروع شده اما این فصل فصل پشه ها هم هست چکار کنیم که از دست پشه ها در امان بمونیم و طبیعتگردی برامون جذابتر و راحتر باشه ما به شما یاد میدیم با روشهای زیر خیالتون راحت باشه و از شر پشه ها راحت بشین.
۱_شما می توانید یک دفع کننده طبیعی که هیچ ماده شیمیایی در آن به کار نرفته تهیه کنید. مقداری جعفری خرد شده را در یک شیشه سرکه سیب بریزید. این ترکیب را روی پوست خود بمالید. یا دستمالی را آغشته به این مواد کنید و آن را دور گردن یا روی کلاهتان ببندید.
۲_اگر مقدار زیادی سیر بخورید، یک لایه نامرئی از روغن سیر از منافذ پوستی شما به بیرون تراوش می کند که شما می توانید آن را “لایه محافظتی” در برابر پشه ها بنامید. مطمئنا بسیاری از ما دوست نداریم مقدار زیادی سیر بخوریم، در این صورت می توانید از آب سیر به عنوان دفع کننده پشه استفاده کنید. برای تهیه اسپری سیر، فقط کافی است سیر را با آب مخلوط کنید و در یک بطری بریزید. مقدار آب باید ۵ برابر مقدار سیر مصرفی باشد. این مخلوط را خوب به هم بزنید.
سپس این مایع را روی بخش هایی از بدنتان که در معرض نیش پشه است، اسپری کنید. این اسپری طبیعی پشه ها را به مدت ۵ تا ۶ ساعت از شما دور نگه می دارد. اگر بوی سیر را دوست ندارید، می توانید نخ های پنبه ای را در این مخلوط بدبو آغشته کنید و آنها را در قسمت های مختلف خانه و یا فضای بیرون آویزان کنید.
۳_گیاهانی مانند رزماری، نعناع، گل همیشه بهار، گل ابری، دارچین، سلنیوم عطری را از خود در هوا پخش می کنند که پشه ها از آن متنفر هستند. فقط کافی است این گیاهان را پرورش دهید یا برگ آنها را با فشار دست له کنید تا عطرشان در هوا بپیچد. می توانید برای دفع پشه ها برگ این گیاهان را روی پوست خود بمالید.
۴_سعی کنید لباس های رنگ روشن بپوشید. پشه ها جذب رنگ های تیره می شوند.اگر لباستان کمی گشادتر هم باشد بهتر است. لباس هایی که بافت ضخیم تری دارند مانند سپر در برابر نیش پشه ها عمل می کنند.
۵_ماده دیگری می توانید برای دفع حشرات بسازید که باید بصورت زیر عمل کنید:
– ۹۰ میلی لیتر قیر کاج
– ۶۰ میلی لیتر روغن کرچک
– ۳۰ میلی لیتر روغن گیاه پونه
مخلوط این مواد را روی آتش ملایم بجوشانید تا به خمیری چسبنده تبدیل گردد و پس از خنک شدن آن را روی بدن خود بمالید.
۶_ترکیب دیگری که می توانید برای دور کردن پشه ها استفاده نمایید:
– ۱۰ قطره روغن آویشن
– ۲۰ قطره روغن گیاه پونه
– مقداری روغن زیتون
این مواد را با کرم ضد آفتاب خود مخلوط نمایید و روی بدن بمالید.
لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=46498
  • ارسال توسط :
  • منبع : کانال زمزمه های آفتاب و برف

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.