• امروز : پنجشنبه, ۱۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 7 March - 2024
کل اخبار 24601
2

مدیرکل بحران استانداری: پایتخت‌نشینان کوهنوردی نروند

  • کد خبر : 85445
  • 06 اردیبهشت 1402 - 0:57
مدیرکل بحران استانداری: پایتخت‌نشینان کوهنوردی نروند
بام: مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران نسبت به احتمال طغیان رودخانه‌ها در این استان هشدار داد و گفت: مردم طی امروز و فردا از اسکان کنار رودها و صعود به ارتفاعات اجتناب کنند.

حامد یزدی مهر روز سه شنبه در جمع خبرنگاران از صدور هشدار نارنجی خبر داد و اظهار داشت: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی از ظهر امروز پنجم تا فردا چهارشنبه ششم اردیبهشت در نیمه شمالی استان به ویژه ارتفاعات مخاطراتی را خواهیم داشت.

وی اعلام کرد: در مدت مذکور طبق اعلام هواشناسی در بعضی ساعات رگبار شدید باران با رعد و برق و تندباد موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ مورد انتظار است که در این خصوص ضمن اطلاع رسانی باید تمهیداتی انجام شود.

یزدی مهر با بیان اینکه از مخاطرات سامانه بارشی اعلام شده امکان طغیان و سیلابی شدن رودخانه ها و جاری شدن روان‌آب وجود دارد، خاطرنشان کرد: توصیه و هشدار جدی مدیریت بحران به همه مردم این است که از اتراق کنار رودخانه ها بپرهیزند.

این مسئول با اشاره به اینکه احتمال وقوع صاعقه و بارش تگرگ نیز پیش بینی شده است، افزود: از همه کوهنوردان آماتور و حرفه ای می خواهیم هشدارهای اعلام شده را جدی بگیرند و از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران بر لزوم‌ آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امدادی، تاکید کرد و گفت: لایروبی کانال‌ها و آب‌روها در دستور کار مسئولان مربوطه باشد.

یزدی مهر همچنین در خصوص لغزندگی جاده ها و آبگرفتگی معابر هشدار داد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=85445

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.