• امروز : چهارشنبه, ۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 28 February - 2024
کل اخبار 24585
1

مشارکت ۳۵۰ نفر از کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمدی در طرح کاشت درخت

  • کد خبر : 84602
  • 24 اسفند 1401 - 0:13
مشارکت ۳۵۰ نفر از کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمدی در طرح کاشت درخت
بام: رئیس هیات کوهنوردی وصعودهای ورزشی استان کهگیویه وبویراحمد گفت: ۳۵۰ نفر از کوهنوردان در همایش کاشت درخت در هفته درختکاری حضور داشتند.

به گزارش بام، زریر حسین زاده در همایش درختکاری گفت: همزمان با هفته درختکاری هیات‌های کوهنوردی شهرستانهای تابعه همانند سنوات قبل درطول این هفته اقدام به کاشت درخت کردند.

رئیس هیات کوهنوردی وصعودهای ورزشی استان کهگیویه وبویراحمد بیان کرد: همایش عظیم کوهنوردان مرکز استان باحضور معاون ورزش قهرمانی اداره کل ورزش، مدیرکل منابع طبیعی استان ، باشگاه داران ،جامعه کوهنوردی و حدود۳۵۰نفر از کوهنوردان بصورت داوطلب وخودجوش برگزار شد و کوهنوردان در همایش کاشت درخت در ارتفاعات مشرف به سد شاه قاسم اقدام به کاشت بلوط کردند.

وی بیان کرد: سال‌های اخیر در استان کهگیلویه وبویراحمد خشکسالی ، افزایش گرد و غبار، گرم شدن هوا، کمبود بارش‌ها، ، تغییر کاربری‌ها، قطع سرشاخه درختان به عنوان علوفه و تهیه ذغال از چوب بلوط به شدت بر روی جنگل‌های استان تاثیر منفی گذاشته است که حتی با درخت‌کاری هم نمی‌توان برای جنگل‌های طبیعی جایگزین ایجاد کرد.

حسین‌زاده بیان کرد: نیاز است نحوه حفظ و نگهداری از جنگل‌ها را در بین مردم استان فرهنگ سازی کرد تا بیش از این شاهد نابودی آنها نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های درختکاری می‌تواند از بروز و ظهور معضلات و مشکلات زیست‌ محیطی مانند ریزگردها، افزایش گازهای گلخانه‌ای، آلودگی آب و خاک با فلزات سنگین و فرسایش خاک جلوگیری کند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=84602

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.