• امروز : سه شنبه, ۸ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 27 February - 2024
کل اخبار 24581
4

نام‌گذاری درختان به اسم شهدا و قهرمانان المپیک و پارالمپیک

  • کد خبر : 71993
  • 19 اسفند 1400 - 14:08
نام‌گذاری درختان به اسم شهدا و قهرمانان المپیک و پارالمپیک
بام نیوز: وزیر ورزش و جوانان گفت: بیشترین استفاده از محیط زیست را جامعه ورزش دارد، مثل کوهنوردی، بازی‌های ساحلی، استفاده از ارتفاعات، آب، خاک و هنوز چمن طبیعی ارزش خود را دارد و خیلی از رشته های ورزشی مثل قایقرانی، پیاده روی، دوچرخه سواری همه از محیط زیست استفاده می کنند.

به گزارش  بام نیوز و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، با حضور وزیر ورزش وجوانان همزمان با روز ولادت حضرت ابوالفضل العباس و روز جانباز و در پویش ملی ایران سرسبز هر ایرانی یک درخت، ۳۶ اصله نهال به یاد شهدای ورزشکار، مدیران و قهرمانان فقید ورزش و دارندگان مدال طلای بازی های المپیک و پارالمپیک غرس شد.

حمید سجادی در این مراسم اظهار داشت: در این روز ارزشمند و هفته ای که برای پاسداشت جنگل ها است، عزیزان در شرکت توسعه و مجموعه آزادی برنامه‌ریزی کردند تا امروز این مراسم انجام شود. خوشفکری که همکاران ما در وزارت داشتند این بود درختانی که به مناسبت روز درختکاری کاشته می شود به نام شهدای ورزشکار خواهد بود و این برنامه سراسری است.

وزیر ورزش و جوانان افزود: بخشی دیگر از درختان به نام مدال آوران طلای المپیک و پارالمپیک خواهد بود که برای اولین بار این کار انجام می‌شود. مجموعه ای از نام های بزرگ داشتیم که امیدواریم نقطه عطفی در کنار مدال آوری در ورزش باشد و خوشحالم دوستان به این موضوع فکر کرده و به آن پایبند هستند.

وی گفت: به عنوان خادم ورزش و جوانان می‌گویم اگر نگاه دقیق داشته باشیم بیشترین استفاده از محیط زیست را جامعه ورزش دارد؛ مثل کوهنوردی، بازیهای ساحلی، استفاده از ارتفاعات، آب، خاک و … هنوز چمن طبیعی ارزش خود را دارد و خیلی از رشته های ورزشی مثل قایقرانی، پیاده روی، دوچرخه سواری همه از محیط زیست استفاده می کنند. جامعه ورزش مروج این نوع تفکر باشند و یادآوری کنند قدر این موهبت الهی را بدانیم و به محیط زیست احترام بگذاریم.

سجادی در ادامه صحبت هایش درباره اینکه بعد از ۲۴ سال سهام سرخابی ها به هواداران واگذار شده است، گفت: روز بزرگ و تاریخی را پشت سر گذاشتیم. مرحله اول استقبال خوبی صورت گرفت که حدود ۲۰۰ هزار نفر برای پرسپولیس و حدود ۱۸۰ هزار نفر برای استقلال استقبال شد. این مرحله اول بود و این طور که با همکاران در سازمان خصوصی سازی صحبت شده تلاش شبانه روزی بود که به اینجا رسیدیم. تا پایان شهریور بخش مهمی از این سهام یعنی ۵۱ درصد واگذار می شود که به تدریج انجام می شود.

وزیر ورزش خاظرنشان کرد: مردم تا الان استقبال خوبی داشتند و مرحله اول تا یک ماه ادامه دارد. اگر سهام به فروش برود این مدت کم می شود. دورخیزی که راه افتاد بسیار خوب بود و از وزارت اقتصاد و خصوصی سازی تشکر می کنم. تشکر اصلی را از رئیس جمهوری دارم که اگر تلاش و نگاه مثبت او نبود این اتفاق نمی افتاد. حمایت او باعث شد این نگاه اصولی و درست در ورزش کشور کارش را آغاز کند و امیدوارم سنگ بنای خوبی در ورزش کشور باشد و این ۲ باشگاه مردمی با حمایت مردم روزگار خوبی داشته باشند و مردم راضی باشند.

وی درباره باز شدن درهای ورزشگاه به روی مردم، گفت: جاده تندرستی دور دریاچه طراحی شد، ورود رایگان شد و ایستگاه صبحگاهی و شامگاهی به زودی طراحی می شود.

سجادی درباره اساسنامه فدراسیون فوتبال و تدوین آن گفت: قرار شد آقای ماجدی پیگیری کند و به من گزارشی بدهد. هر وقت با او جلسه برگزار کردیم اطلاع می دهیم.

وزیر ورزش در پاسخ به سوالی مبنی بر میزبانی مشهد در فوتبال و بازی با لبنان، عنوان کرد: هفته پیش ماجدی به وزارت آمد و درباره اوضاع تیم ملی صحبت شد. اینکه ما چه کمک می توانیم انجام دهیم تا تیم ملی دو بازی خود را به خوبی پشت سر بگذارد. در این جلسه آقای ماجدی گفت بازی با لبنان به جای تهران در مشهد برگزار شود و این موضوع چند جانبه است. هم زیارت خوبی اتفاق می افتد و هم اینکه استادیوم ارزشمند در مشهد محل میزبانی خوبی باشد.

وی درباره حضور تماشاگران در استادیوم، عنوان کرد: فدراسیون باید پیگیر باشد و ما از خدا می خواهیم تماشاگر بیاید. حال و هوای استادیوم با تماشاگر بسیار با استادیوم خالی متفاوت است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=71993

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.