• امروز : شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
کل اخبار 24585
2

نجات ۵ کوهنورد گرفتار شده در سبلان

  • کد خبر : 77875
  • 14 مرداد 1401 - 3:01
نجات ۵ کوهنورد گرفتار شده در سبلان
بام: رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان مشگین‌شهر از نجات ۵ کوهنورد گرفتار شده در کوه سبلان در روز گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار بام، محمد مظفری پیش از ظهر پنجشنبه در حاشیه پایان عملیات امدادرسانی به کوهنوردان سبلان اظهار کرد: ۵ نفر از کوهنوردان که به دلیل آشنا نبودن با مسیر صعود به کوه سبلان در مسیر گرفتار شده بودند، با تلاش تیم امداد جمعیت هلال احمر مشگین‌شهر نجات یافتند.

وی با اشاره به اینکه بارها هشدار صعود را به کوهنوردان داده‌ایم، تصریح کرد: صعود کوهنوردانی که هیچ آشنایی با مسیرها و گذرهای این کوه را ندارند سبب سردرگمی و در نهایت گرفتار شدن این افراد در دامنه‌های آن می‌شود که انتظار می‌رود هیئت کوهنوردی در این زمینه ورود عالمانه و جدی داشته باشد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان مشگین‌شهر گفت: در پی تماس تلفنی مبنی بر مفقود شدن ۵ کوهنورد به دلیل آشنا نبودن با مسیر صعود و مواجهه با خطر پرت شدن از پرتگاه‌های مشرف به سنگ پروانه، جبهه شمال شرقی بلافاصله این موضوع در دستور کار تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر مشگین‌شهر قرار گرفت.

مظفری با بیان اینکه سالانه شاهد گرفتار شدن و حتی فوت چندین کوهنورد بر اثر آشنا نبودن به سبلان و مسیرهای صعود آن هستیم، افزود: فرمانده عملیاتی پس از دریافت گزارش سریع تیم‌های تخصصی نجات کوهستان را فراخوانده و در قالب سه تیم آماده و پشتیبان در وضعیت نجات به صورت آماده عملیات قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: تیم‌های امداد و نجات با تحلیل و آنالیز داده‌ها و اطلاعات موجود محیطی و شرایط جوی حاکم و تاریکی شب سریع به محل مورد اعلامی عزیمت و در ساعات پایانی شب مفقودی‌ها را پیدا کرده و اقدام به رهاسازی آنها از شرایط اضطراری و خطرناک کرده و کوهنوردان را به سلامت به منطقه امن هدایت کردند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=77875

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.