• امروز : چهارشنبه, ۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 28 February - 2024
کل اخبار 24585
2

نجات ۳ کوهنورد گرفتار در ارتفاعات دنا

  • کد خبر : 70160
  • 18 بهمن 1400 - 19:32
نجات ۳ کوهنورد گرفتار در ارتفاعات دنا
بام نیوز: مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر استان بعد از ۲۴ ساعت عملیات بی وقفه سه کوهنورد گرفتار شده در ارتفاعات دنا را نجات دادند.

امان اله جهانبین در گفت و گو با بام نیوز در گچساران اظهار کرد: در پی تماس تلفنی با شماره کشیک امداد و نجات استان (۱۱۲) در ساعت ۲۱ و ۴۰ دقیقه روز جمعه مبنی بر گرفتار شدن سه کوهنورد در ارتفاعات حوض دال دنا در ارتفاع ۴هزار متری بلافاصله یک تیم امداد و نجات کوهستان از جمعیت هلال احمر شهرستان دنا اعزام شد.

وی بیان کرد: با توجه به برف و کولاک و وزش باد شدید و تاریکی شب امکان ادامه عملیات مقدور نبود و تیم مجبور به بازگشت به پایین کوه شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:ابتدای روز شنبه مجددا دو تیم امداد و نجات از پایگاه کوهستان جمعیت هلال احمر دنا و یک تیم پشتیبانی از معاونت امداد و نجات استان به محل اعزام و با توجه به بارش باران و احتمال ریزش بهمن تا بعد از ظهر در محل ماندند.

جهانبین عنوان کرد: عصر شنبه یکی از تیم های امداد و نجات کوهستان به ارتفاعات حوض دال صعود و بعد از حدود ۴ ساعت به نقطه‌ی گرفتار شدن سه کوهنورد رسیدند و ضمن انجام کمکهای اولیه و درراختیار گذاشتن آب و مواد غذایی به افراد گرفتار شده وبعد از بازتوانی آنها به همراه هم به پایین ارتفاع منتقل شدند.

وی گفت:همه کوهنوردان وعوامل امدادی در صحت و سلامت کامل هستند، در این عملیات سه دستگاه خودروی کمک دار امدادی و یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه خودرو ویژه آرگو مورد استفاده قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=70160

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.