• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
2

نشست هم اندیشی اعضای هیات کوهنوردی و مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان

  • کد خبر : 82071
  • 18 دی 1401 - 21:40
نشست هم اندیشی اعضای هیات کوهنوردی و مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان
بام: نشست هم‌اندیشی هیات کوهنوردی لرستان با حضور مدیران و کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار بام، به منظور ایجاد تعامل و همکاری در جهت اشاعه و ترویج فرهنگ زیست محیطی، بهره گیری از توان مشترک جهت حفظ محیط زیست و اکوسیستم کوهستان به عنوان یکی از اصلی‌ترین زیستگاه‌های جانوری، نشست هم‌اندیشی مدیرکل و کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان با رئیس و اعضای هیأت کوهنوردی استان در محل دفتر مدیر کل محیط زیست لرستان برگزار شد.

در این دیدار ابتدا ضیایی رئیس هیأت کوهنوردی استان از زحمات و تلاش مدیرکل، محیط بانان وکارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست در صیانت از عرصه‌های طبیعی و تنوع زیستی استان قدردانی نمود.

ضیایی با اشاره به اینکه زمین تنها جای زندگی است ، ادامه داد:کوهنوردان به نوعی همیار محیط زیست محسوب می شوند و تعامل کوهنوردان و محیط‌بانان در جهت حفاظت موثر از عرصه‌های طبیعی لازم و ضروری است.

 در ادامه این دیدار علی سالاروند مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان ضمن قدردانی از تلاش‌های هیات کوهنوردی استان در حفاظت از محیط زیست و تلاش و همکاری در رفع مخاطرات زیست محیطی مانند کمک در برنامه های اطفاء حریق، اظهار امیدواری نمود با همفکری و برنامه‌ریزی سطح این همکاری ها بیشتر از قبل شود.

 

سالاروند با اشاره به اصل ۵۰ قانون اساسی که حفاظت از محیط زیست را یک وظیفه عمومی تلقی می‌کند، افزود: کوهنوردان می‌توانند در ارتقاء فرهنگ زیست محیطی بسیار موثر باشند و باید از این ظرفیت بالقوه به نحو احسن استفاده شود.

وی با اشاره به هوشمندسازی و پایش آنلاین مناطق حفاظت شده استان ، بیان کرد: امروزه فناوری‌های نوین حفاظتی جایگاه ویژه‌ای در حفاظت از عرصه‌های زیست محیطی دارد و به همین منظور در سال جاری این اداره کل اقدام به ایجاد یک سیستم پایش تصویری در اکثر مناطق تحت مدیریت محیط زیست لرستان از جمله مناطق حفاظت شده و تالاب‌های نموده است.

سالاروند گفت: برای حفاظت از محیط زیست کمک همه اقشار جامعه لازم و ضروری است و بی‌شک همکاری و همراهی هیات کوهنوردی استان با محیط‌بانان به دلیل همپوشانی عرصه فعالیت آن‌ها می‌تواند تأثیر بسزایی در حفاظت از عرصه‌های طبیعی داشته باشد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=82071

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.