• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 24664
1

هشدار سطح نارنجی هواشناسی کرمانشاه نسبت به کاهش شدید دما

  • کد خبر : 84854
  • 11 فروردین 1402 - 13:47
هشدار سطح نارنجی هواشناسی کرمانشاه نسبت به کاهش شدید دما
بام: اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش و کاهش ناگهانی و شدید دما از فردا، جمعه در سطح استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار بام اظهار کرد: بررسی آخرین داده های هواشناسی نشان می دهد؛ موجی ناپایدار در ساعاتی از روز جمعه تا صبح شنبه، شرایط را برای وقوع بارندگی همراه با وزش باد نسبتاً شدید، احتمالاً رعدوبرق و رگبار پراکنده تگرگ، در سطح استان فراهم می کند.

«سعید قاسمی» افزود: به دنبال این وضعیت، شرایط ناپایدار در نیمه شرقی و نواحی شمالی استان از نمود بیشتری برخوردار خواهد بود که به دلیل همراهی این موج با ریزش هوای سرد، بارش علاوه بر ارتفاعات و گردنه های برفگیر، ممکن است در مناطق سردسیر نیز به شکل برف مشاهده گردد.

وی یادآور شد: برهمین اساس پیش بینی می شود؛ کمینه دمای هوا در بامداد روزهای شنبه تا دوشنبه، در مناطق سردسیر و معتدل به حدود ۳ تا ۷ درجه زیر صفر کاهش یابد.

قاسمی گفت: پیش بینی می شود نیمه شرقی و نواحی شمالی شامل شهرستان های سنقر، کنگاور، هرسین، صحنه، کرمانشاه، پاوه، روانسر و جوانرود به صورت بارش باران، همراه با وزش باد نسبتاً شدید با احتمال رعدوبرق و بارش برف در مناطق سردسیر باشد که احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و کندی در تردد وسائط نقلیه، احتمال تگرگ و برخورد صاعقه، احتمال خسارت به سازه‌های موقت بویژه چادرهای مسافرتی وجود دارد.

وی با اشاره به کاهش محسوس دمای هوا در استان تاکید کرد: احتمال سرمازدگی باغات، مزارع و گلخانه ها بر اثر کاهش دما وجود دارد از اینرو احتیاط در رانندگی، تسریع خدمات به مسافران نوروزی، پرهیز از کوهنوردی و قرارگرفتن در مناطق مرتفع، محافظت تجهیزات برقی در برابر رعدوبرق، مدیریت مصرف انرژی، تدارک تمهیدات لازم جهت محافظت از باغات، زراعت های موجود و محصولات گلخانه ای در مقابل کاهش دما، آمادگی دستگاه های اجرایی، اطلاع رسانی به موقع از طریق رسانه ها و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می شود.

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه اضافه کرد: از روز دوشنبه هفته آینده تا اواخر هفته شاهد تقویت شرایط پایدار و روند افزایشی دما در سطح استان خواهیم بود.

هشدارهای هواشناسی دارای سه سطح زرد، نارنجی و قرمز است، زمانی که سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ صادر می‌کند به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند، این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند و از سوی دیگر مسوولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

هشدار نارنجی شدت بیشتری از هشدار زرد رنگ دارد و در این نوع از هشدار پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود، هشدار نارنجی رنگ جهت آماده‌باش دستگاه‌های مسوول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=84854

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.