• امروز : یکشنبه, ۲۰ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 10 March - 2024
کل اخبار 24610
1

هشدار نسبت به بروز ۷ مخاطره جوی در کشور/ برف و باران تشدید می‌شود

  • کد خبر : 82349
  • 23 دی 1401 - 15:26
هشدار نسبت به بروز ۷ مخاطره جوی در کشور/ برف و باران تشدید می‌شود
رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به هشدار هواشناسی نسبت به تکرار ۷ مخاطره جوی در کشور، گفت: بارش برف و باران تشدید می‌شود.

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو باخبرنگار بام، با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی جدید نسبت به وقوع حداقل هفت مخاطره جوی در برخی استان‌های غربی و مرکزی گفت: بر اساس این هشدار سامانه بارشی روز شنبه در استان‌های ایلام، جنوب کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس، شرق خوزستان، بوشهر و جنوب کرمانشاه با مخاطراتی نظیر بارش برف یا باران، در مناطق گرمسیر توأم با رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و کاهش نسبی دما تشدید می‌شود.

وی افزود: همچنین در همین روز فعالیت سامانه در استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان، مرکزی، همدان، جنوب کردستان، جنوب و غرب اصفهان، شمال کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات و دامنه در نیمه غربی فارس با بارش برف گاهی همراه با کولاک برف یا رخداد مه ادامه می‌یابد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: این شرایط اثرات مخاطره آمیزی همچون آبگرفتگی معابر عمومی، اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال صاعقه، تأخیر و احتمال لغو پروازها، خسارت به صنعت کشاورزی و اختلال در انتقالِ منابع انرژی بویژه برق و گاز در پی دارد.

ضیائیان بیانم داشت: علاوه بر این در مناطق درگیر «بارش برف، کولاک، مه الود و کاهش دما» نیز مخاطراتی نظیر اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، اختلال در ناوگان حمل و نقل ریلی، هوایی و زمینی، یخبندان و مه در جاده‌ها و خسارت به صنعت کشاورزی پیش بینی می‌شود. برای مواجهه مناسب با این شرایط نسبت به «عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاکسازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون شهری، پاکسازی دهانه پل‌ها، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایرکوچ‌رو، انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارات احتمالی توسط شهرداری‌ها، راهداری‌ها، آب و فاضلاب شهری، دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرایی مسئول، پاکسازی» توصیه می‌شود.

وی گفت: همچنین توصیه می‌شود دام‌داران و عشایر از عبور از ارتفاعات خودداری کرده و زنبورداران نسبت به عایق بندی و محافظت از کندوها اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=82349

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.