• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
1

هلال احمر، نشان امید و زندگی

  • کد خبر : 85712
  • 20 اردیبهشت 1402 - 21:44
هلال احمر، نشان امید و زندگی
بام: هلال احمر، نشان امید و زندگی، این زیباترین توصیف برای مردان و زنانی است که داوطلبانه بدون هیچ چشم داشتی در سختی‌ها و بلایای طبیعی در کنار مردم حادثه دیده حاضر و التیام بخش دردهای آنان می‌شوند.

به گزارش بام، آنان که داوطلبانه به مردم خدمت می‌کنند، دنیایی زیباتر برای خود و دیگران می‌سازند زیرا در دنیای آنان، خورشید امید، بی‌غروب است و وجدان‌ها برای حل مشکلات مردم، همیشه بیدارند.

جنگ‌، بیماری، زلزله و سیلاب در مقابل مهربانی برآمده از ذات امدادگران، تسلیم محض‌ شده‌اند چرا که مدرن‌ترین تسلیحات، مهلک‌ترین امراض و سنگین‌ترین سوانح طبیعی، بی‌بهره از مهر و عاطفه‌ای هستند که همچون گنجی بی‌قیمت در قلب داوطلبان، خانه دارد و معجزه این گنج پنهان، پیروزی داوطلبان را در همه آزمون‌های سخت، تضمین می‌کند.

دعای مردمانی که گره مشکلات‌شان با دستان شفابخش امداد گران هلال احمر باز می‌شود، عالی‌ترین مرتبه سپاس در حق این عزیزان است، در هنگام حادثه تنها کسی که به ذهن انسان می رسد خداست، و این خداست که فرشتگانی را برای کمک به انسان در لحظه‌های سخت می‌فرستد، امدادگران و نجاتگران هلال احمر فرشتگانی هستند که بر بالین حادثه دیدگان در لحظه حاضر می‌شوند.

اعضای جمعیت هلال‌احمر با پایبندی به اهداف خود، تسکین‌بخش دردهای سانحه‌دیدگان و نیازمندان هستند و از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون درنظرگرفتن هیچ‌گونه تبعیض میان آنها حمایت می‌کنند و در این رسالت خطیر برای برقراری صلح پایدار میان ملت‌ها و تامین احترام انسان‌ها می‌کوشند.

یکی از اعضای هلال احمر بروجرد گفت: تمام زندگی و هم و غم من کاهش آلام انسان‌های حادثه دیده است، وقتی بر بالین یک انسان حادثه دیده حاضر می‌شوم با فشردن دستش برای اولین بار به او اطمینان می‌دهم تا آخرین قطره خونم در کنارش خواهم بود.

یاسین عاقلی در گفت و گو با خبرنگار بام افزود: بارها و بارها در جریان حوادث مختلف بر بالین مصدومان و حادثه دیدگان حاضر شدم و هر باره از جان و دل سعی کردم دردشان را به جان بخرم تا آنان آرام باشند.

وی اظهار کرد: در هنگام حادثه مصدومان اعم از زن و مرد و کودک و کهنسال مانند پرنده‌ای زخمی نگاهشان به دستان امدادگران است تا التیام بخش دردهای آنان باشد و امدادگران نیز جانشان را برای کاهش دردهای مصدومان فدا می‌کنند تا هموطن خود را نجات دهند.

یکی دیگر از اعضای امدادگران جمعیت هلال احمر بروجرد گفت: سخت ترین لحظه امدادرسانی زمانی است که بر بالین انسانی حاضر می‌شوی که بر اثر شدت جراحت جان شیرین خود را از دست داده است، در آن لحظه دیگر امیدی برای امدادرسانی وجود ندارد ولی باز هم تلاش می‌کنی تا شاید روزنه‌ای از نور امید با لطف خداوند و دستان امدادگر تابیده شود و انسانی به زندگی برگردد.

حسین امید علی افزود: امدادگر بودن یعنی که همیشه آماده کمک به دیگران باشی فرقی نمی‌کند در ساعات کاری یا شیفت باشد یا در ساعات استراحت و بیکاری، ذهن و فکرت همیشه مشغول کمک به دیگران است حتی اگر پیرمرد و پیرزنی را از خیابان عبور دهی.

وی می‌گوید: در بلایای طبیعی و غیر طبیعی نیز امدادگران جان خود را در دست گرفته و برای کمک به مردم با همه سختی‌ها و موانع موجود نبرد می‌کنند تا شاید سریع‌تر جان یک انسان را نجات دهند.

وی بیان کرد: زیباترین لحظه برای امدادگران نجات جان یک انسان است، خستگی امدادگر با نجات جان یک انسان رفع می‌شود وقتی که می‌بیند تلاشش بی فایده نبوده و یک انسان به زندگی دوباره برگشته است.

۲ هزار و ۵۰۰ نفر عضو جمعیت هلال احمر بروجرد هستند

رییس جمعیت هلال احمر بروجرد گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر عضو جمعیت هلال احمر شهرستان بروجرد هستند که در گروه‌های امداد و نجات، جوانان، داوطلبان، آموزش و پژوهش، درمان و توانبخشی فعالیت دارند.

محمد کرمی افزود: شهرستان بروجرد با توجه به اینکه از مناطق حادثه خیز و زلزله خیز کشور و لرستان محسوب می‌شود نیاز است تا ناوگان امدادی هلال احمر برای امدادرسانی به موقع به حادثه دیدگان تقویت و بروز رسانی شود.

وی یادآور شد: شهرستان بروجرد دارای سه پایگاه امداد و نجات زالیان در جاده بروجرد به اراک، پایگاه سلمان در جاده بروجرد به خرم آباد و پایگاه اشترینان در جاده بروجرد به نهاوند و ملایر است که با توجه به احداث و راه اندازی آزادراه اراک، بروجرد به خرم آباد نیاز ضروری است تا پایگاه امداد جاده‌ای آزادراه نیز تاسیس و راه‌اندازی شود.

رییس جمعیت هلال احمر بروجرد گفت: بخش اشترینان با توجه به جمعیت حدود ۴۰ هزار نفری و اینکه در مرز لرستان و همدان قرار گرفته نیاز است تا یک دفتر نمایندگی هلال احمر در شهر اشترینان برای امدادرسانی به موقع راه‌اندازی شود و این موضوع در حال پیگیری از استان و مرکز است.

کرمی افزود: هلال احمر شهرستان بروجرد همواره در کنار مردم بوده و هست و امدادگران و نجاتگران این جمعیت از هر کوشش برای کاهش آلام بشری در شهرستان دریغ نخواهند کرد.

امدادرسانی به ۳۱ حادثه رانندگی توسط هلال احمر بروجرد

رییس جمعیت هلال احمر بروجرد گفت: ۳۱ فقره حادثه رانندگی پارسال توسط امدادگران هلال احمر شهرستان در سه پایگاه امداد و نجات جاده‌ای امدادرسانی شد.

کرمی افزود:‌ سال گذشته حوادث جاده‌ای در شهرستان ۹ نفر فوتی و ۱۳۸ نفر مصدوم برجا گذاشت که ۵۱ مصدوم توسط امدادگران هلال احمر به بیمارستان منتقل شدند.

وی اظهار کرد: ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان مدارس دخترانه و پسرانه بروجرد پارسال آموزش های لازم برای آمادگی در برابر وقوع زلزله را فرا گرفتند.

رییس جمعیت هلال احمر بروجرد اضافه کرد: سال گذشته تعداد ۱۴۰ نفر از دانشجویان در اجرای مانور پناهگیری و خروج صحیح در زمان زلزله در محل خوابگاه های دانشجویی را فرا گرفتند.

کرمی افزود: در این مدت یک هزار و ۵۰۰ نفر از کارکنان ادارات و مدارس و پادگان مهندسی بروجرد در اجرای مانورهای مختلف زلزله در هفته پدافند غیر عامل شرکت کردند.

وی بیان کرد: پارسال ۲۳کلاس حضوری امداد و کمک‌های اولیه ۲۲ ساعته به استعداد ۵۰۰ نفر برای فراگیران خانم و آقا برای پایگاه های بسیج و حسینیه های سطح شهر و منازل سازمانی ارتش وابسته به گروه ۴۱۱ مهندسی، آموزش و پرورش، هیات کوهنوردی و کارخانجات داروسازی اکسیر و زاگرس فارمد برگزار شده است.
رییس جمعیت هلال احمر بروجرد گفت: سال گذشته ۱۵ کلاس حضوری آمادگی در برابر مخاطرات هشت ساعته به استعداد ۳۴۰ نفر خانم و آقا برای روستاهای شهرستان بروجرد برگزار شده است.
کرمی افزود: همچنین پارسال هفت کلاس حضوری مهارتهای پایه داوطلبی به استعداد ۱۵۰ نفر در محل جمعیت، یک دوره آموزشی کوهپیمایی همگانی برای نجاتگران آقا به تعداد ۳۵ نفر، ۲ کلاس آمادگی در برابر مخاطرات و آشنایی با کمکهای اولیه برای خانه های هلال روستای شیروان و محله کم برخوردار خوشبین به استعداد ۱۰۰نفر، ۲۹ دوره مبتنی برنیاز محلی شامل آشنایی با جمعیت هلال احمر، آمادگی در برابر مخاطرات و آشنایی با کمکهای اولیه و هلال احمر ۲ ساعته و ۴ ساعته به استعداد یکهزار و ۸۲۴ نفر برای پرسنل سپاه ،حوزه های بسیج ،پادگان مهندسی ارتش گروه ۴۱۱ و منازل سازمانی آنها، فرماندهی نیروی انتظامی، مرکز آموزش عالی زینب کبری(س)، دانش آموزان طرح دادرس آموزش وپرورش
شهرستان، دانش آموزان مقطع متوسطه دوره اول و دوم دبیرستانهای سطح شهرستان، اداره برق امور ۱ و ۲ شهرستان، کتابخانه های سطح شهرستان برگزار شده است.

وی اظهار کرد: سال گذشته ۲۰۰ نفر در پارک های مسافر پذیر شهرستان بروجرد آموزش امداد و کمک‌های اولیه، خفگی ها و احیای قلبی ریوی CPR را توسط مربیان حوزه آموزش و پژوهش فرا گرفتند.
رییس جمعیت هلال احمر بروجرد گفت: پارسال به بیماران سرطانی و صعب العلاج نیازمند و مددجویان نیازمند هشت ملیارد ریال در ۱۰ مرحله کمک مالی شده است.

کرمی افزود: همچنین سال گذشته بیش از ۲۰۰ نفر مددجو به صورت رایگان از مرکز فیزیوتراپی جمعیت هلال احمر شهرستان بروجرد استفاده کردند و هشت فقره وام قرض الحسنه به هشت نفر از بیماران صعب العلاج به مبلغ چهار میلیارد ریال پرداخت شد.
وی بیان کرد: همچنین در این مدت مبلغ پنج میلیون ریال کمک معیشتی نقدی بین ۱۰۰ نفر از بیماران دیالیزی توزیع شد و ۲۰ فقره کمک معیشتی نقدی پنج میلیون ریالی نیز بین نیازمندان محله کم برخوردار بروجرد توزیع شده است.
رییس جمعیت هلال احمر بروجرد گفت: سال گذشته بیش از ۱۰۰ بسته غذایی بین نیازمندان محله کم برخوردار و بیماران صعب العلاج نیازمند توزیع شده است.

به گزارش بام، از ۱۶ تا ۲۲ اردیبهشت ماه هفته هلال احمر نامگذاری شده است و ۱۸ اردیبهشت روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ می باشد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=85712

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.