• امروز : شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
کل اخبار 24585
1

هواشناسی اصفهان نسبت به شرایط جوی استان “هشدار نارنجی” صادر کرد

  • کد خبر : 69720
  • 13 بهمن 1400 - 15:10
هواشناسی اصفهان نسبت به شرایط جوی استان “هشدار نارنجی” صادر کرد
بام نیوز: اداره کل هواشناسی استان اصفهان در باره تشدید فعالیت سامانه بارشی، بارش توام برف و باران و احتمال شکل گیری کولاک برف از اواخر روز دوشنبه تا اواخر روز سه شنبه هفته جاری در استان "هشدار نارنجی" صادر کرد.

بر اساس هشدارهای مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

هواشناسی اصفهان روز دوشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از بارش توام برف و باران، گاهی وزش شدید باد موقتی، احتمال شکل گیری کولاک برف در مناطق مستعد، مه آلودگی و کاهش دید از اواخر روز دوشنبه تا اواخر روز سه شنبه در مناطق غرب، جنوب و مناطق مرکزی استان خبر داد.

بر اساس این گزارش، شدت فعالیت این سامانه در مناطق غرب و جنوب خواهد بود و احتمال لغزندگی سطح جاده‌ها و اختلال در تردد شهری و جاده‌های مواصلاتی، لغزندگی معابر عمومی و مسدود شدن جاده‌های کوهستانی و برف گیر، کاهش دید به سبب مه آلودگی وجود دارد.

در این اطلاعیه به هموطنان و مسوولان توصیه شده است تا ضمن احتیاط لازم در هنگام تردد، پرهیز از سفرهای غیر ضروری و تجهیز خودروها به ادوات زمستانی و اطمینان از سوخت کافی، جلوگیری از هر گونه فعالیت‌های کوهنوردی، عدم جابجایی عشایر کوچ‌رو، جمع آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با برف روبی آمادگی لازم داشته باشند.

کارشناس مسوول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان نیز در گفت‌وگو با بام نیوز اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر نفوذ سامانه‌ بارشی از عصر امروز به استان است و بر این اساس وضعیت جوی به صورت قسمتی ابری به‌تدریج افزایش ابر ورش باد و از عصر و شب بارش برف و باران و به ویژه در غرب و جنوب استان پیش‌بینی می‌شود.

حجت‌الله علی عسگریان افزود: شدت فعالیت این سامانه از نیمه شب تا اوایل وقت فردا (سه شنبه) و بیشتر به صورت برف و همراه با مه آلودگی و کاهش دیدخواهد بود که به اختلال در تردد شهری و جاده ای منجر خواهد شد.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه فردا نیز در بیشتر مناطق استان ادامه خواهد داشت ادامه داد: برای روز سه‌شنبه وزش باد به نسبت شدید تا شدید در برخی مناطق استان و در مناطق غربی و جنوبی احتمال کولاک برف نیز پیش بینی می‌شود.

علی عسگریان اضافه کرد: کمینه‌ دمای هوای بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده پنج تا هفت درجه سانتیگراد افزایش خواهد داشت.

وی برای کلانشهر اصفهان در روز سه شنبه(فردا)، هوای نیمه ابری تا ابری و مه‌آلود گاهی وزش ‌باد شدید و بارش برف و باران و برای روز چهارشنبه، هوای صاف تا قسمتی ابری و مه صبحگاهی گاهی وزش ‌باد پیش بینی کرد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=69720

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.