• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
2

هواشناسی کرمانشاه نسبت به بارش باران هشدار سطح زرد صادر کرد

  • کد خبر : 80654
  • 09 آذر 1401 - 14:01
هواشناسی کرمانشاه نسبت به بارش باران هشدار سطح زرد صادر کرد
بام: اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه روز چهارشنبه نسبت به بارش باران، احتمال تگرک و وقوع رعد و برق هشدار زرد اعلام کرد.

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه روز چهارشنبه در گفت و گو با بام اظهار کرد: موجی ناپایدار از اواخر وقت روز گذشته وارد استان شده و تا اواسط روز پنجشنبه جو منطقه را متاثر کرده و ضمن افزایش نسبی دمای شبانه، در بعضی ساعات سبب بارندگی همراه با وزش باد و رعدوبرق در سطح استان خواهد شد.

«سعید قاسمی» افزود: این شرایط ناپایدار امروز در شمال غرب استان (بویژه اورامانات) نمود بیشتری داشته و بارش ممکن است در برخی نقاط با آبگرفتگی معابر عمومی و رگبار پراکنده تگرگ نیز همراه گردد.

وی اضافه کرد: عمده مناطقی که این هشدار برای آنها صادر شده عمدتاً شمال غرب استان، شامل شهرستان‌های پاوه، روانسر، جوانرود، ثلاث باباجانی، اسلام آباد غرب، دالاهو و کرمانشاه است که در آن احتمال وقوع لغزندگی جاده ها، اختلال در تردد، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال وقوع خسارت به محصولات کشاورزی حساس به بارش پیش بینی می شود.

قاسمی تاکید کرد: متوسط دمای هوا از بعدازظهر چهارشنبه تا اواسط هفته آینده روندی رو به کاهش می یابد که کاهش دما، بخصوص در روزهای پنجشنبه و جمعه و در مناطق سردسیر و معتدل، شرایط را برای تشکیل مه صبحگاهی فراهم خواهد کرد.

وی ادامه داد: شهروندان ضمن احتیاط در رانندگی و فعالیت های کوهنوردی نسبت به برداشت محصولات آماده و انتقال به انبار تعجیل کرده و سایر اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته سنقر و کنگاور با چهار درجه سانتی گراد بالای صفر سردترین و گیلانغرب با ۲۵ درجه گرمترین نقطه استان بود.

قاسمی افزود: در همین مدت دمای هوای کرمانشاه نیز بین ۶ تا ۱۷ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان بود.

اداره‌کل هواشناسی کرمانشاه دارای ۲۴ ایستگاه هواشناسی است که از این تعداد پنج ایستگاه (سینوبتیک) اصلی است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=80654

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.