• امروز : شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
کل اخبار 24585
3

هیمالیانورد قمی مسیر دو هفته ای بیس کمپ اورست را ۶ روزه پیمود

  • کد خبر : 85500
  • 08 اردیبهشت 1402 - 1:57
هیمالیانورد قمی مسیر دو هفته ای بیس کمپ اورست را ۶ روزه پیمود
بام: رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان قم خبر داد: روح الله کاظمی هیمالیانورد خوب کشورمان مسیرکوهپیمایی ۵۵ کیلومتری تا کمپ اصلی اورست را در ۶ روز پیموده است.

مسعود جوادی در گفتگو با بام گفت: با بررسی بعمل آمده و پیگیری گزارش های لحظه ای از مسیر صعود کوهنورد قمی که فروردین ماه عازم اورست شده است متوجه شدیم این کوهنورد توانمند استان، مسیری که معمولا دیگر کوهنوردان جهان در مدت زمان ۱۴ روز می توانند پیمایش کنند را در مدت زمان ۶ روز با موفقیت پیموده.

رییس هیات کوهنوردی استان قم گفت: روح الله کاظمی که دو صعود موفق دیگر به قلل ماناسلو و آیلند پیک در هیمالیا را در کارنامه خود دارد هم اینک جهت انجام هم هوایی و فراهم شدن شرایط مناسب جوی جهت نهایی نمودن صعود خود بر بام جهان، در کمپ اصلی اورست در ارتفاع ۵۳۵۰ متری به سر می برد.

جوادی ادامه داد: در ارتباط کوتاه اینترنتی که دیروز داشتیم، اطلاع دادند که وضعیت هوای منطقه در چند روز گذشته برفی بوده و ایشان پس از آماده شدن شرایط لازم به کمپ بعدی در ارتفاع ۶۰۵۰ متری صعود خواهد نمود.

وی افزود: با توجه به اینکه آقای کاظمی نخستین و تنها هیمالیانوردی است که تاکنون از استان قم به کمپ اصلی اورست رسیده و در آستانه فتح بام جهان می باشد، در شبکه های اجتماعی با استقبال همشهریان خوبمان، لقب هیمالیانورد قمی را گرفته است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=85500

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.