• امروز : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 25 February - 2024
کل اخبار 24571
2

وضعیت جوی ارتفاعات کشور / لزوم کوهنوردی با اطلاع قبلی به هلال احمر

  • کد خبر : 81104
  • 24 آذر 1401 - 15:06
وضعیت جوی ارتفاعات کشور / لزوم کوهنوردی با اطلاع قبلی به هلال احمر
بام: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به وضعیت جوی ارتفاعات گفت: کوهنوردان قبل از صعود، مسیر اصلی خود را مشخص کنند و ضمن به همراه داشتن تجهیزات مناسب، به مسئولان هلال احمر نیز اطلاع دهند.

صادق ضیاییان در گفت و گو با بام درباره شرایط جوی در ارتفاعات و بارندگی در این مناطق اظهار کرد: امروز (۲۴ آذر) بارش‌هایی در ارتفاعات شمالی استان فارس، ارتفاعات کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و استان لرستان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی روز جمعه (۲۵ آذر) بارش‌ها خفیف خواهد شد و بیشتر هم در ارتفاعات زاگرس مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، بارش‌ها در این مناطق به نحوی است که صعود به ارتفاعات باید با تجهیزات کامل صورت گیرد. کوهنوردان حرفه‌ای برای صعود به ارتفاعات باید علاوه بر به همراه داشتن تجهیزات مناسب، با اطلاع قبلی به مسئولان هلال احمر و مشخص کردن مسیر، به کوهنوردی بپردازند و کوهنوردان مبتدی نیز از صعود بپرهیزند.

کوهنوردان مراقب مه‌آلودگی ارتفاعات باشند

مدیرکل هواشناسی استان تهران نیز در گفت و گو با بام درباره شرایط جوی در ارتفاعات تهران اظهار کرد: امروز  و فردا (۲۴ و ۲۵ آذر) آسمان نیمه‌ابری، صبح هنگام، غروب و شب ارتفاعات مه‌آلود خواهد بود و شنبه (۲۶ آذر) نیز بارش‌های پراکنده و مه پیش‌بینی می‌شود.

غلامی در پایان تصریح کرد: با توجه به مه آلود بودن ارتفاعات، اشخاصی که قصد کوهنوردی دارند به ویژه در ارتفاعات بالاتر از ۱۵۰۰ متر با تجهیزات ایمنی و دقت فراوان کوهنوردی کنند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=81104

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.