• امروز : سه شنبه, ۸ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 27 February - 2024
کل اخبار 24581
2

ویزای گردشگری ویژه کشورهای عضو اکو همزمان با رویداد اردبیل ۲۰۲۳ اختصاص یابد

  • کد خبر : 74365
  • 20 اردیبهشت 1401 - 22:16
ویزای گردشگری ویژه کشورهای عضو اکو همزمان با رویداد اردبیل ۲۰۲۳ اختصاص یابد
بام نیوز: مدیرکل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل پیشنهاد کرد ویزای گردشگری ویژه کشورهای عضو اکو همزمان با رویداد اردبیل ۲۰۲۳ صادر شود.

به گزارش بام نیوز ، نادر فلاحی روز سه‌شنبه اظهار کرد: در تلاش هستیم با پیشنهاد به وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و لغو روادید یا اختصاص ویزای گردشگری ویژه کشورهای عضو اکو همزمان با رویداد اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو بتوانیم شرایط بهتری را برای تعامل بین کشورها و جذب گردشگر از کشورهای مذکور فراهم کنیم.

وی افزود: رویداد یک ساله اردبیل ۲۰۲۳ فرصتی استثنایی برای توسعه روابط بین کشورهای عضو اکو است و لازم است با حمایت وزیر میراث‌فرهنگی و سایر نهادهای موثر در سطح بین‌المللی برای میزبانی شایسته این رویداد آماده شویم.

فلاحی اظهار کرد: کشورهای عضو اکو اشتراکات فرهنگی بسیاری دارند و در رویداد اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو با حذف روادید، آسان‌سازی یا تخصیص ویزای گردشگری ویژه کشورهای عضو اکو می‌توانیم موجبات تعامل فزاینده را بین کشورهای عضو فراهم کنیم.

وی با اشاره به اهمیت رویداد ۲۰۲۳ در جذب گردشگر خارجی و ارز آوری، بیان کرد: با توجه به اینکه کشورهای عضو اکو در زمینه همکاری اقتصادی فعالیت دارند، این رویداد می‌تواند شتاب فزاینده‌ای را در توسعه اقتصاد نوین گردشگری ایجاد کند.

اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه به شمار می‌رود؛ به طوری که پیش از شیوع ویروس کرونا سالانه پذیرای هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۱.۶ میلیون گردشگر خارجی بود.

پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های پر بازدید این استان به شمار می‌رود.

سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) با وجود ۱۰ عضو شامل کشورهای ایران، ترکیه، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان و قرقیزستان با هدف تاسیس گسترش تجارت درون‌منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و نیز ارتقای شرایط برای توسعه اقتصادی پایدار و افزایش سطح زندگی و رفاه مردم، تنها سازمان بین‌المللی است که دبیرخانه آن در ایران استقرار دارد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=74365

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.