• امروز : چهارشنبه, ۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 28 February - 2024
کل اخبار 24585
2

پایان رویداد بزرگ و بین‌المللی جشنواره‌ صخره‌نوردی در اردکان

  • کد خبر : 74489
  • 23 اردیبهشت 1401 - 14:46
پایان رویداد بزرگ و بین‌المللی جشنواره‌ صخره‌نوردی در اردکان
بام نیوز: نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در آیین اختتامیه جشنواره بین‌المللی صخره‌نوردی در مجاورت جاده زیارتگاه تاریخی زرتشتیان جهان در چک‌چک این شهرستان، بر قابلیت تبدیل شدن اردکان به قطب گردشگری ورزشی در استان یزد تاکید کرد و گفت: جشنواره بین‌المللی صخره‌نوردی اردکان، رویدادی بزرگ پس از روزهای سخت کرونایی بود.

«محمدرضا دشتی اردکانی» در ادامه تاکید کرد: این جشنواره‌ بین المللی که برای نخستین بار در این سطح انجام پذیرفت، توجه و بهره برداری از یک ظرفیت بسیار بالای گردشگری ورزشی در این منطقه است که نیاز به برنامه‌ریزی بلندمدتی دارد.

وی یادآور شد: حضور ورزشکاران و صخره نوردانی از کشور عزیزمان ایران و چندین کشور خارجی علاوه بر شناخت فرهنگ اسلامی- ایرانی و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی اردکان، الگوی خوبی برای توسعه گردشگری ورزشی منطقه به شمار می‌رود.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس، حوزه گردشگری را بسیار پویا و پر ظرفیت خواند و اظهار کرد: ظرفیت‌های متعددی در گردشگری کشور در مناطق مختلف از جمله استان یزد و اردکان وجود دارد که باید با بالفعل کردن ظرفیت‌های گردشگری از جمله ایجاد ناحیه‌های گردشگری ورزشی، تأسیس ژئوپارک های کویر و کوهستان همراه با حمایت مادی و معنوی از این امر، می‌تواند علاوه بر ایجاد ظرفیت‌های یاد شده در حوزه ملی و بین المللی، به ایجاد اشتغال کمک کند و منجر به ارتقای کیفی و کمی سلامت روح و جسم جوانان منطقه شود.

نماینده مردم اردکان بخش مهمی از محور توسعه هر کشور را در صنعت گردشگری دانست و از یزد به عنوان‌ استان بهشت گردشگری ایران یاد کرد و افزود: بخش پهناور خرانق که منطقه گردشگری چک چک در آن واقع شده و همچنین شهر تاریخی خرانق با داشتن منارجنبان منحصر بفردش می تواند به جذب هرچه بیشتر گردشگر در ایران کمک کند.

«علیرضا پورسلمان» مدیر کل ورزش و جوانان استان نیز در این مراسم با بیان اینکه کوه یادآور برداشت محدودیت‌ها و سدها در رسیدن به قله‌های موفقیت است، تصریح کرد: کوهنوردان، صخره نوردان و طبیعت گردان انسان های ویژه ای هستند که از طبیعت درس می گیرند.

وی گفت: این موضوع می تواند در زندگی شخصی و اجتماعی ورزشکاران کمک کند تا به قله بیاندیشند و موانع را به راحتی بردارند.

این مقام مسئول با ابراز خوشحالی از این اتفاق مهم در شهر اردکان گفت: امیدواریم که این سایت مورد نظر به عنوان سایت گردشگری ثبت شود و با سرمایه گذاری ویژه ای که اینجا اتفاق خواهد افتاد، موضوعات خدماتی رفع و شاهد برگزاری رویدادهای بهتر در سطوح ملی و بین المللی باشیم.

به گزارش بام نیوز، در پایان این جشنواره که به همت دانشگاه علم و فرهنگ جهاد دانشگاهی، فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور و با همکاری استانداری یزد، فرمانداری و شهرداری اردکان، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی استان یزد و شهرستان اردکان و نهادهای اجرایی این شهرستان برگزار شد، از برگزیدگان تجلیل به عمل آمد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=74489

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.