• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
1

پنج روستای هدف گردشگری در بروجرد وجود دارد

  • کد خبر : 82708
  • 27 دی 1401 - 17:48
پنج روستای هدف گردشگری در بروجرد وجود دارد
بام: سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بروجرد گفت: پنج روستا با ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی برای معرفی به عنوان روستاهای هدف گردشگری در بروجرد وجود دارد.

کامران حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار بام اظهار داشت: این روستاها شامل منطقه ونایی، دهکرد، آق‌بلاغ، کوشکی و ملمی جان است که از این بین ۲ روستای ونایی و دهکرد به عنوان روستای هدف گردشگری معرفی شده اند.

وی افزود: علاوه بر موارد گفته شده روستای قلعه حاتم به خاطر پل تاریخی، رودخانه و طبیعت زیبای اطراف پل ظرفیت مناسبی برای گردشگری روستایی در بروجرد است و قابلیت تبدیل شدن به روستای هدف گردشگری را دارد.

سرپرست میرات فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بروجرد بیان کرد: روستای کپر جودکی در بروجرد که به روستای لک لک ها معروف است و سراب کرتول به عنوان روستای هدف گردشگری از ظرفیت های مناسبی برخوردارند و قابلیت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری روستایی را دارند.

حسینی در خصوص روستاهای با قابلیت هدف گردشگری در بروجرد اضافه کرد: کنار زیرساخت های گردشگری که در این مناطق وجود دارد باید تاسیسات هم ایجاد کرد، تا شرایط اسکان و اقامت گردشگر در این مناطق فراهم شود.

وی افزود: زیرساخت های گردشگری بنا بر شرایط طبیعی و وجود آثار تاریخی شاخص به عنوان منطقه هدف گردشگری مشخص می شود اما خدمات گردشگری بر عهده دستگاه های دولتی نیست سرمایه گذار متقاضی می تواند با در نظر گرفتن منطقه گردشگری مورد نظر سرمایه گذاری کند و بعنوان یک منبع درامد و توسعه گردشگری از نظر اقتصادی باعث پویایی و رشد در آن مناطق شود.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بروجرد یادآور شد: بروجرد از گذشته در یک دشت حاصلخیز قرار داشته که پیرامون آن روستاهای پرتعدادی وجود داشته است با توجه به اینکه از آب کافی برخوردار بوده اند و شرایط اسکان را داشته اند امروزه نیز از زیرساخت های مطلوبی از نظر گردشگری برخوردار هستند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=82708

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.