• امروز : پنجشنبه, ۱۰ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 29 February - 2024
کل اخبار 24585
0

پیامدهای ناگوار دستکاری بی‌ضابطه در طبیعت / لزوم تغییر قانون ایمنی زیستی

  • کد خبر : 81746
  • 13 دی 1401 - 19:51
پیامدهای ناگوار دستکاری بی‌ضابطه در طبیعت / لزوم تغییر قانون ایمنی زیستی
بام: رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر ضرورت تغییر قانون ایمنی زیستی گفت: ما هم درباره این قانون نظرات اصلاحی داریم و محکم بر سر نظرات خود می ایستیم.

به گزارش خبرنگار بام دکتر علی سلاجقه در چهارمین جلسه کارگروه تخصصی ایمنی زیستی سازمان حفاظت محیط زیست که صبح امروز در این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست طبق اصل ۵۰  قانون اساسی مسوول حفظ سلامت نسل کنونی و نسل‌های آتی است لذا باید در بحث ایمنی زیستی هم به مسوولیت خود عمل کند.

وی افزود: در دنیای امروز دیگر جنگ رو در رو معنا ندارد و دشمن از طریق پیشرفت‌های علمی‌اش به جنگ ما می‌آید بنابراین ما به عنوان انسان‌های مسلمان می‌بایست خود را به انواع علوم مجهز کنیم و آماده دفاع باشیم.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه ما همیشه به علم نافع اعتقاد داریم، گفت: حتما می‌بایست پروژه‌های مهندسی ژنتیک قانونمند باشد و اصولا قانون ایمنی زیستی هم به این منظور نوشته شده است چراکه هرگونه دستکاری بی‌ضابطه در طبیعت می‌تواند پیامدهای ناگواری داشته باشد. 

رییس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: ما از روز اول که کار خود را شروع کردیم به‌صراحت عنوان کردیم که قانون ایمنی زیستی مشکل دارد و حتما می‌بایست تغییر کند.

سلاجقه با اشاره به تهیه پیش‌نویس اصلاحی قانون ایمنی زیستی توسط مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: ما هم درباره این قانون نظرات اصلاحی داریم و محکم بر سر نظرات خود می‌ایستیم.

وی تاکید کرد: حتما علومی مانند مهندسی ژنتیک که با این سرعت پیشرفت می‌کنند و زندگی نسل‌های مختلف را تحت تاثیر قرار می‌دهند باید به‌خوبی رصد شوند و برای آن‌ها برنامه‌ریزی صورت بگیرد در عین حال می‌بایست واقع‌بین بود و اجازه داد پژوهشگران در آزمایشگاه‌ها در این زمینه کارهای علمی انجام دهند.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه رویکرد سازمان حفاظت محیط زیست در این موضوع کاملا روشن است، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان دستگاه نظارتی مسوولیت دارد و در این خصوص هیچ گونه تعارض منافعی ندارد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر لزوم تقویت دبیرخانه شورای ملی ایمنی زیستی متذکر شد: دبیرخانه شورای ملی ایمنی زیستی باید کاملا در تراز مسوولیت خود باشد و برای انجام بهتر مسوولیت‌های خود تقویت شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست وی در پایان تصریح کرد: اصلی‌ترین کار در بحث ایمنی زیستی ایمن بودن همه ابعاد فناوری های زیستی است.   

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=81746

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.