• امروز : پنجشنبه, ۱۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 7 March - 2024
کل اخبار 24601
2

پیش بینی ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در هرمزگان

  • کد خبر : 79513
  • 14 آبان 1401 - 20:13
پیش بینی ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در هرمزگان
بام: بنابر اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، از ساعات صبح امروز با ورود موج بارشی از غرب استان، وقوع رگبار باران و رعدوبرق با احتمال افزایش لحظه‌ای سرعت باد در استان پیش بینی می شود.

به گزارش پایگاه خبری بام، بنابر اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، طی امروز جمعه ۱۳ آبان ماه، ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در استان پیش‌بینی می شود.

از ساعات صبح امروز با ورود موج بارشی از غرب استان، وقوع رگبار باران و رعدوبرق با احتمال افزایش لحظه‌ای سرعت باد در استان پیش بینی می شود.

باتوجه به احتمال تقویت فعالیت سامانه بارشی در برخی نقاط، رخداد تگرگ و آبگرفتگی معابر عمومی در این مناطق محتمل خواهد بود؛ در نقاطی که شرایط بارشی مهیا نیست افزایش لحظه ای سرعت باد و خیزش گرد و غبار دور از انتظار نخواهد بود.

توصیه می شود از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه های فصلی و صعود به ارتفاعات و فعالیت های کوهنوردی خودداری شود و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارات احتمالی صورت پذیرد.

از روز شنبه تا اواسط هفته شرایط برای بارش پراکنده در برخی نقاط استان به ویژه مناطق ساحلی مهیا خواهد بود.

طی امروز در مناطق دریایی نیز با توجه به وجود ابرناکی و احتمال رگبار باران و رعدوبرق، وقوع تند باد لحظه ای به ویژه در تنگه هرمز و خلیج فارس محتمل خواهد بود، لذا توصیه می شود تمهیدات لازم در بنادر و اسکله های استان صورت گیرد.

همچنین علاوه بر احتمال وقوع تندباد لحظه ای از ساعات بعدازظهر افزایش سرعت باد جنوب غربی-شمال غربی سبب متلاطم شدن دریا خواهد شد و از روز شنبه وزش این بادها با سرعت بیشتر در کلیه مناطق دریایی استان ادامه خواهد داشت و سبب مواج شدن دریا خواهد شد.

از لحاظ دمایی در این مدت کاهش ۱ تا ۳ درجه‌ای دما پیش بینی می شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=79513

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.