• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24575
2
توسط ۱۵ امدادگر هلال احمر خراسان جنوبی انجام شد؛

پیمایش غار «بتون» توسط امدادگران/لزوم افزایش توان عملیاتی نیروها

  • کد خبر : 738
  • 11 مهر 1399 - 13:22
پیمایش غار «بتون» توسط امدادگران/لزوم افزایش توان عملیاتی نیروها
بام نیوز: ۱۵ نفر از اعضای تیم واکنش سریع هلال خراسان جنوبی به همراه سه نفر از مربیان امداد و نجات کوهستان استان با هدف تقویت و ارتقا توان عملیاتی اعضای تیم واکنش سریع غار بتون را پیمایش کردند.

به گزارشبام نیوز، امروزه سرعت عمل، دقت و مهارت لازمه هر کاری است تا به پیشرفت منتهی شود که این امر در جمعیت هلال احمر با توجه به حساسیت نقش نیروهای امدادی در بروز حوادث نمود بیشتری پیدا می کند.

آنچه مسلم است کوچکترین کاستی در عملکرد هر نیروی امدادی در صحنه حوادث، نتایج نا مطلوبی را به بار می آورد از این رو می طلبد که داوطلبان و امدادگران علاوه بر آموزش مطالب علمی به طور عملی پا به میدان گذاشته و بر توان مهارتی خود بیفزایند.

بدون شک تنها افزایش مهارت ها قبل از وقوع بحران می تواند خسارت های ناشی از زمان حوادث را به حداقل برساند که خوشبختانه این امر در قاب نگاه جمعیت هلال احمر استان مغفول نمانده است.

برگزاری دوره های توان افزایی از جمله برنامه های امدادگران بوده که در این راستا نیروهای هلال احمر استان با پیمایش سخت ترین مکان های استان در صدد هستند، بر مهارت خویش بیفزایند.

غار «بتون» عمیق ترین غار اکتشاف شده شرق کشور است که جایگاه خوبی در بین گردشگران، مردم و حتی امدادگران هلال احمر پیدا کرده کرده است و سختی های مسیر غار سبب شده تا امدادگران هلال احمر برای افزایش توان مهارتی خود پیمایش این غار را در برنامه خود قرار دهند.

این غار در نزدیکی روستای چرمه در ۱۲ کیلومتری مرکز شهر سرایان واقع شده است. این غار آهکی دارای مجموع فرود (عمق) حدود ۴۰۰ متر و طول حدود ۳ کیلومتر است، پس از دهانه غار یک محوطه ۵۰ متری قرار دارد که در انتهای آن چاهی به عمق حدوداً ۲۵ متر به خوبی قابل رؤیت است. این غار دارای دو دهانه بوده که دهانه ورودی «اژدها» نامیده می‌شود و دهانه خروجی که بسیار مخوف و عظیم است، «بتون» نام دارد.

با توجه به سختی های مسیر، پیمایش غار فقط توسط غارنوردان زبده و دوره دیده با استفاده از مدرن ترین تجهیزات روز غارنوردی امکان پذیر است که توسط نیروهای امدادی استان پیمایش شده است.

پیمایش غار بتون توسط ۱۵ امدادگر

معاون امداد و نجات هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: نیروی انسانی یکی ازموثر ترین و مهمترین منابع سازمان بوده که اگر تربیت شده و توانا باشد، می تواند خدمات شایسته ای ارائه کند.

حمزه اسعدزاده ادامه داد: از این رو اجرای طرح های مختلف به صورت ادواری به منظور حفظ آموخته ها و افزایش ارتقای توان نیروها می تواند در افزایش آمادگی نقش بسزایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه هلال احمر خراسان جنوبی در راستای افزایش توان نیروهای امدادی همواره برنامه های مختلفی اجرایی می کند، افزود: پیمایش غار بتون از جمله برنامه های جمعیت در راستای توان افزایی بوده که با هدف تقویت و ارتقا توان عملیاتی اعضای تیم واکنش سریع انجام شده است.

اسعد زاده ادامه داد: در این راستا تعداد ١٥ نفر اعضای تیم واکنش سریع ستاد خراسان جنوبی به همراه سه نفر از مربیان امداد و نجات کوهستان استان غار بتون را پیمایش کردند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=738

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.